Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:06:43 GMT

هفت واحد آلاینده در مشهد تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۷۶۵۶

هفت واحد آلاینده در مشهد تعطیل شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفت واحد تولید ایزوگام در مشهد که فعالیت آنها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی بود مهر و موم و تعطیل شدند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: بر اساس پایشها به منظور جلوگیری از آلودگی هوا از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی این هفت واحد به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در مشهد پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی در طول نیمه دوم سال و تبدیل شدن موضوع آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی شهر مشهد کارشناسان اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی چندین نوبت بازدید و بررسی وضعیت آلودگی صنایع، واحدهای ایزوگامی را بررسی کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با وجود صدور اخطاریه برای شماری از واحدهای ایزوگامی، این واحدها به قوانین و ضوابط محیط زیست بی توجه بوده و کماکان عامل ایجاد آلایندگی بوده اند بنابراین به مرجع قضایی معرفی شدند و پس از هماهنگی با حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد اقدام قانونی به منظور پلمب آنها صورت گرفت.
وی گفت: بر اساس ماده 11 'قانون حفاظت بهسازی' مهلت 72 ساعته طی اخطاریه های جداگانه به واحدهای آلاینده داده شد اما به دلیل عدم انجام اقدام موثر از سوی آنها، با اعمال ماده 19 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و ناظر بر ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، تاسیسات هفت واحد ایزوگامی مهر و موم شد.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست واحد آلاينده خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  سید خلیل منبتی روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران مناطق مشهد با مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب پرداخت.   وی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی درحال ساخت است.   مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.   منبتی گفت: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستانهای زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.    

دیگر خبرها

  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست