Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با انتقاد به روز نبودن ساختار نیروی انسانی در تعاونی‌های روستایی‌، گفت: اگر قرار است در صحنه بمانیم با ایده 100 سال قبل نمی‌توان اهداف را محقق کرد، نیاز به تغییر ساختار است.

‌به گزارش ایسنا، یدالله کشاورز یکشنبه ٢٧ آبان در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی روستایی بیضا و تعاونی تولید استقلال چهار این شرکت، با اشاره به آسیب‌های موجود که طی سال‌های متوالی متوجه تعاونی‌هایی روستایی شده، خاطرنشان کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی پیش‌بینی شده که 25 درصد از سهم اقتصاد کشور به تعاونی روستایی‌ اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز شاهد سهم بسیار کمتری از قانون پیش‌بینی شده هستیم، افزود: همه تعاونی‌های روستایی بخش متولی‌گری و مباشری را احساس کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران ادامه داد: تشکل‌ها و کنسرسیوم‌هایی که در دنیا پشتوانه مردمی دارند، بخشی قابل توجهی از اقتصاد جوامع را رهبری می‌کنند، اما برخلاف این اصل از قانون اساسی، بسیاری از متولی گری‌ها را از تعاونی‌ها در ایران گرفته‌اند.

کشاورز اظهار کرد: روزی خرید گندم توسط شبکه گسترده تعاونی روستایی انجام می‌شد اما امروز آن را به شرکت‌های دولتی واگذار کردند.

وی که این را نتیجه یک سیاست غلط، تعصب و سنت‌گرایی می‌داند، خاطرنشان کرد: بروز چنین موانعی لجاجت در امور را به اذهان متبادر می‌کند، چرا که یاد گرفته‌ایم دو دستی مسئولیت‌ها را در دست بگیریم‌.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی در ایران با 4.5 میلیون عضو 23 میلیون خانوار با 12 هزار و 600 نفر پرسنل را تحت پوشش قرار داده است، یادآور شد: تشکل‌های تعاونی تولیدی، در مویرگ‌ترین شبکه‌های روستایی قرار گرفته‌اند.

کشاورز با بیان اینکه رویکرد جدید دولت مشخص است و واگذاری‌ شرکت‌های خدمات حمایتی را طی روزهای آینده رسانه‌ای خواهد کرد، گفت: با همت وزریر جهاد کشاورزی یک گام بسیار مطلوبی برداشته شده اما نباید به این مهم بسنده شود بلکه باید افق‌های بالاتری را ترسیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران ادامه داد: یکی از مشکلات مدیران جوان ما این است که بعد از مدتی سرخورده می‌شوند؛ چرا که هر ایده‌ای می‌دهند بافت سنتی ما نمی‌پذیرند.

کشاورز تاکید کرد: باید به لیدرها در جامعه اعتقاد راسخ داشت اما درعین حال نسبت به افرادی که منافع خود را بر جمع ترجیح می‌دهند، تجدیدنظر کرد.

وی همچینن وجود اموال غیرمفید و غیرمولد را یکی دیگر از مشکلات تعاونی‌های روستایی در کشور دانست و در این باره نیز گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف سازمان تعاونی روستایی‌ها واگذاری، فروش و تبدیل اموال غیرمفید به مولد است.

اتصال کشاورز به بدنه اجرایی را کم کرده‌اند

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتصال کشاورز به بدنه اجرایی را در کشور کم کرده‌اند، گفت: این مهم موجب بروز بی اعتمادی‌هایی شده که باید آن را احیا کرد.

کشاورز که معتقد است بستر اعتماد، شفاف سازی است، اظهار کرد: متاسفانه همه ما عادت کرده‌ایم از نداشته‌ها سخن بگوییم و منتقد همه افراد و مسائل باشیم، درحالی که اگر مطالبه‌گر باشیم، به حقمان خواهیم رسید و این یک واقعیت غیرقابل انکار است‌.

وی همچنین با بیان اینکه دولت راهی جز تمرکز بر بخش خصوصی ندارد، عنوان کرد که اقتصاد دولتی، رانت دولتی و رانت دولتی سوء استفاده به دنبال دارد، در حالی که بخش خصوصی مطالبه‌گری می‌کند و جلوی هرگونه رانت را می‌گیرد.  

رئیس سازمان تعاونی روستایی فارس نیز در ادامه با با بیان  اینکه تعاونی‌ها را در زبان مورد تفقد قرار می‌دهیم اما در عمل آنگونه که باید برای توانمندی آنها تلاش نکرده‌ایم، گفت: طی چهار سال گذشته تلاش کردیم تا اتحادیه‌های تعاونی روستایی در سطح ملی جایگاه خود را حفظ کنند.

احد بهجت‌حقیقی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها به تعاونی‌های روستایی است، خواستار ارائه طرح‌های توجیهی اقتصادی جهت تحقق این امر توسط تعاونی‌های تولیدی شد.

وی آمادگی خود را از راه‌ ‎ اندازی شرکت سهامی زراعی در این شهرستان و تشکیل جلسات آتی در این باره اعلام کرد و تاکید کرد که طی دو هفته آینده طرح‌های تولیدی خود را به سازمان تعاون روستایی فارس تحویل دهند.

رئیس سازمان تعاونی روستایی فارس همچنین خواستار پیگیری اولویت‌های جهاد کشاورزی و تمرکز بر باغداری به جای کشت‌های زراعی توسط تعاونی روستایی بیضا تا پایان سال جاری شد و خاطرنشان کرد: باید کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچکی در کنار مزارع ایجاد شوند که همزمان پس از برداشت محصول، پروسه فرآوری شدن هم طی شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تعاونی های روستایی منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

 ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی قدرتمند اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و نه ریزپرنده‌ای بلکه شی‌ای مشکوک بود که ساعت ۰۴:۵۰ دقیقه بامداد امروز با شلیک هوایی نیرو‌های پدافند هوایی اصفهان هدف قرار گرفت و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست افزود: این شیء مشکوک قابل رویت نبود با مشاهد آن بلافاصله مورد هدف پدافند هوایی اصفهان قرار گرفت و اگر قصد تجاوز و قصد سوء‌ای داشت نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و متواری شد.

وی گفت: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن ما وارد نشده است و نیروی پدافند هوایی ۲۴ ساعته هوشیار و بیدار است و همرزمان ما چشم به آسمان با تجهیزات و رادار حافظ آسمان وطن و امنیت هستند و دشمن اقدامی انجام نداد.

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار می شود
  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد