Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:54:31 GMT

رسیدگی به 882 پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۷۷۷۰

رسیدگی به 882 پرونده تخلف در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی علوم پزشکی شیراز گفت: امسال به 882 پرونده‌ تخلف در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو در این کمیسیون رسیدگی شده است.

‌به گزارش ایسنا ‌، دکتر عبدالخالق کشاورزی یکشنبه 27 آبان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 882 پرونده تخلف در حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو رسیدگی شد که 770 پرونده از این تعداد به تعزیرات حکومتی، 57 پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، 11 پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، 19 مرکز غیر مجاز شامل مرکز پوست، مو و زیبایی، طب سنتی، مطب پزشکان، لابراتوار دندانپزشکی و دندانسازی، عینک فروشی و کافی شاپ عرضه کننده گازهای بیهوشی، توسط کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

کشاورزی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع آرایشگاه ‌ ها و مراکز غیر مجاز لیزر درمانی، اولویت اصلی امسال کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود، گفت: در صورت وقوع هر تخلفی با هماهنگی معاونت بهداشتی، اصناف و دستگاه‌های قضایی و انتظامی، برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دریافت هرگونه وجه اضافه از بیماران، خط قرمز دانشگاه محسوب می‌شود، اظهار کرد: دریافت هرگونه وجهی فراتر از تعرفه تعیین شده‌ی وزارت بهداشت از بیمار در خصوص خدمات درون بیمارستانی ممنوع است.

کشاورزی، یادآور شد: یکی از کمیسیون ‌ های مهم در دانشگاه علوم پزشکی کشور، کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم و حتی پرداختی‌های مردم در بیمارستان‌ها را در بر می‌گیرد.

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه، با بیان اعضای این کمیسیون شامل نماینده وزیر بهداشت، رییس دانشگاه و ریس سازمان نظام پزشکی، گفت: با توجه به تشکیلات موجود در معاونت درمان دانشگاه و حضور یک نماینده از معاونت‌های مختلف و نیز یک نفر به عنوان دبیر کمیسیون و به علاوه ارتباط مستمر و سازنده با حوزه‌های قضایی و تعزیرات حکومتی استان، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی رضایت بخش است.

او ادامه داد: تیم کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه وظیفه دارد، مواردی که نیاز به پیگیری و بررسی حقوقی و قضایی دارد، از معاونت‌ها جمع آوری و با حضور رییس یا معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان، تصمیم گیری و به مقام قضایی ارجاع می‌شود.

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه، گفت: اگر افرادی غیرپزشک و یا غیر از کادر پزشکی، در حوزه پزشکی مداخله کنند، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت محسوب و با آنان طبق مقررات و با دستور قضایی برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدید کنندگان سلامت جامعه، امری بسیار ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به لطف خداوند متعال به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کشاورزی، با بیان اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هموطنان دارد، تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، در اسرع وقت با شماره تلفن شبانه‌روزی 1819 و 190 تماس بگیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرونده تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسین نجف زاده گفت: پرونده یک شرکت بازرگانی به دلیل ایفا نکردن به تعهدات ارزی به میزان ۷۶ هزار و ۲۳۴ یورو به ارزش ۳۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و شرکت را علاوه بر محرومیت از یکسال فعالیت بازرگانی به پرداخت ۶۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر میزران تخلف محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ارومیه گزارش تخلف را در پی شکایت بانک تجارت و در بازرسی از اسناد و مدارک یک شرکت بازرگانی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه