Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریدون اصفهانیان گفت: روز گذشته نشستی را با گروه آنالیز داوری برگزار کردیم و فیلم بازی های هفته یازدهم، دوازهم لیگ برتر و هفته سیزدهم لیگ دسته اول را به طور کامل بازبینی و بررسی کردیم.

وی در ادامه گفت: در 16 بازی برگزار شده در مسابقات لیگ برتر فوتبال متاسفانه داوران ما در هفته یازدهم دو اشتباه و هفته دوازدهم یک اشتباه داشتند، به هرحال داور اشتباه می کند و این جزیی از فوتبال است، البته ما تمام تلاش را می کنیم که این اشتباهات را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته داوران افزود: قصد داریم برای اولین بار کلاس توجیهی دانش افزایی داوری را برای سرمربیان، کاپیتان ها و کادر فنی باشگاه های لیگ برتر برگزار کنیم و ارتباط نزدیکی را بین باشگاه ها و داوران ایجاد کنیم. همچنین از تمام مربیانی که در فوتبال ایران حضور دارند  و برای ما بسیار قابل احترام هستند، از آنها درخواست داریم که فیلم مسابقات را آنالیز کنند و بلافاصله بعد از بازی و فقط به خاطر یک صحنه، داوری‌ها را زیر سوال نبرند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون اظهار داشت:  به هرحال ما همواره در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم. به عنوان مثال برای انتخاب یک داور مناسب در بازی، بررسی و آنالیز انجام می دهیم تا تیم داوری که این مسابقه حساس را قضاوت می کند، مشکلی از نظر داوری نداشته باشد، گاهی اوقات البته اشتباه هم پیش می‌آید ما نمی‌گوییم فارغ از اشتباه هستیم اما باید نقاط قوت کمیته داوران هم دیده شود.

اصفهانیان درخصوص بازی های برگزار شده در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال گفت: دیدارهای برگزار شده در لیگ دسته اول فوتبال را با دقت ارزیابی کردیم و با توجه به گزارش ناظران داوری و فیلم بازی ها، داوران ما در یک مسابقه اشتباه تاثیرگذار داشتند. با توجه به تاکیدات رئیس فدراسیون فوتبال درحال برنامه ریزی هستیم که از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه ها استفاده کنیم تا از طریق نصب دوربین ها در ورزشگاه ها اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی های لیگ دوربین فوتبال کمیته داوران لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد

دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس ، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های  روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها

وی افزود: مقرر شد نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • سوت سرنوشت