Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:32:47 GMT

ذهنیت 90 درصد مردم از هلال احمر امداد و نجات است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۷۸۸۵

ذهنیت 90 درصد مردم از هلال احمر امداد و نجات است

دزفول - ایرنا - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: ذهنیت 90 درصد مردم از هلال احمر امداد ونجات، دارو و پزشکی است که باید در کنار این خدمات سایر ظرفیت ها و اهداف هلال احمر نیز اطلاع رسانی شوند.

به گزارش ایرنا شهاب الدین صابونچی روز یکشنبه در دومین مرحله از دوره های آموزشی طرح پیمان در اردوگاه شهید رجایی دزفول انسان دوستی را نخستین اولویت هلال احمر در کل دنیا دانست و اظهار داشت: امداد و نجات یکی از مصادیق انسان دوستی است و هلال احمر باید به افراد نیازمند کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کمک به سلامت جامعه، ارتقای کیفیت و کرامت افراد جامعه را از دیگر اهداف هلال احمر عنوان کرد و افزود: حدود 2 هزار نفر سرگروه از امروز در قالب طرح پیمان دومین دوره آموزشی خود را تکمیل و وارد فاز جدید کاری می شوند.
رئیس جوانان جمعیت هلال احمر کشور طرح پیمان را از طرح های ارزشمند این جمعیت معرفی کرد و گفت: مهارت و حرفه آموزی باید در کنار این طرح اجرا شوند.
وی افزود: تاکنون تفاهم نامه هایی با فنی و حرفه ای امضا شده تا جامعه هدف دغدغه معیشیتی و اشتغال نداشته باشند.
صابونچی گفت: طرح پیمان چند سالی است که توسط سازمان جوانان به نمایندگی از جمعیت هلال احمر آغاز شده و یکی از طرح های موفق ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی است.
وی افزود: باید در کنار دانش و آموزشی که در این طرح فرا گرفته می شود از ظرفیت های خلاقانه جوانان این جمعیت نیز استفاده شود تا شاهد اتفاقات خاص تری در پیشگیری از اعتیاد باشیم.

** استفاده از جوانان در طرح های پیشگیری از اعتیاد لازم است
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به توانایی جوانان در انتقال دانش و تجربه به همسالان خود گفت: استفاده از ظرفیت جوانان در طرح های پیشگیری از اعتیاد ضروری است.
محرومیت های زیادی در کنار تنوع اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی و منابع مختلف موجود در استان خوزستان وجود دارد که هلال احمر باید برای رفع این محرومیت ها همت کند.
وی یکی از مهمترین رسالت های جوانان را تمرکز بر روی جوانان دانست و گفت: جوانان مهمترین کاربران و حاملان فضای مجازی هستند لذا اگر بتوانیم ارتباط بهتری با جوانان برقرار کنیم و دیدگاه آنها را درک کنیم، آنها نیز به پیام های ما توجه خواهند کرد.
صابونچی گفت: تفاهم نامه هایی از چند سال قبل بین دستگاه های مختلف و سازمان هلال احمر امضا شده و برنامه های مدونی طراحی شده است که طرح پیمان به صورت منطقه ای به میزبانی یکی از استان ها برگزار می شوند.
وی با بیان اینکه حدود یکهزار نفر از سرگروه ها و نمایندگان کانون های ما در دوره قبل این آموزش ها را فرا گرفتند، افزود: دوره دوم نیز منتخبان جوانان هلال احمر استان های خوزستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه و ایلام حضور دارند.
وی اضافه کرد: برای این افراد آموزش های اجتماع مدار مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود و درصورت کسب مجوزهای لازم این افراد می توانند به دیگران آموزش های لازم را ارائه دهند.
رئیس سامزان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه بخشی از آموزش های بعد از این دوره به صورت تئوری و بخشی به صورت مجازی ارائه می شوند، گفت: حدود 50 هزار نفر از جوانان، دانشجویان و دانش آموزان آموزش های تئوری و کارگاهی این دوره ها را فرا می گیرند.

** توسعه جامعه نیازمند نگاه جوان محوری است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در این آیین اظهار داشت: باید نگاه جوان محوری برای توسعه جامعه داشته باشیم چرا که توانمندسازی جوانان و کسب تجربه می تواند در آینده موثر و موجب اعتلای جامعه شود.
علی خدادادی افزود: نیروی جوان باید از آسیب های اجتماعی مصون باشد که مهمترین آسیب هایی که اکنون جامعه را تهدید می کنند اعتیاد، طلاق و فضای مجازی است.
وی گفت: هلال احمر باید با نگاه پیشگیرانه ضمن هماهنگی با سایر سازمان های مربوطه، برنامه هایی با کمترین هزینه برای مصون سازی و توانمندسازی جوانان اجرا کند.
وی بی انگیزگی و نداشتن امید را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی دانست که می تواند جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و گفت: اگر مسئولان امیدافزایی و نشاط را در جامعه سوق ندهند مشکلاتی برای قشر جوان ایجاد خواهد شد.
خدادادی افزود: جمعیت جوانان خوزستان حدود 2 میلیون نفر است که این جمعیت نیاز به برنامه های ویژه ای دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: اگر منابع نفت تمام شود یاد می گیریم از سرمایه اصلی خود یعنی نیروی انسانی جوانان استفاده کنیم چرا که در سایر کشورها از ظرفیت نیروی انسانی پناهنده استفاده می شود.
یوسف پریدار افزود: بزرگترین سرمایه ایران فکر و نیروی فکری دانشمندان و جوانان است که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر طرح ملي پيمان دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق واقع در شهرستان آبیک، اظهار داشت: برای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که قرار شد ۵۰ درصد آن از سوی جمعیت هلال احمر و ۵۰ درصد مابقی دیگر از سوی استانداری قزوین تامین شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳۰ میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر به این طرح اختصاص داده شده و لازم است که ۲۳۰ میلیارد دیگر نیز از از سوی استانداری در اولین فرصت تامین شود.
کولیوند تاکید کرد: نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای دریافت اعتبارات جمعیت هلال احمر، به خصوص تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات اهتمام و توجه ویژه‌ای لحاظ کنند.
رییس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: پایگاه امداد و نجات انجیلاق علاوه بر اعتبارات مورد نیاز عمرانی خود، نیازمند اعتبارات لازم در خصوص تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدیریت بحران است که انجام آن نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود.
این مسوول یادآور شد: این مکان به لحاظ ترافیکی و امنیتی نیز باید بررسی شود تا شرایط خیلی بهتری نسبت به ساختمان داخل شهر قزوین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • این استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند + جزئیات
  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز