Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: در ۳۰ سال گذشته کنفرانس وحدت نتایج عملی زیادی داشته و موضوعات مهم جهان اسلام در آن دنبال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از جمله اقداماتی است که به صورت سالانه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود و طی آن میهمانان کنفرانس که غالبا شخصیت های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان و متفکران شیعه و اهل سنت داخل و خارج کشور هستند به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص اهمیت وحدت امت اسلامی و راهکارهای دستیابی و تداوم این مهم می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی مهمترین مسائل جهان اسلام با محور وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات مهم این اجلاس سالانه است که بعضا با انتقاداتی نظیر اختصاص هزینه سنگین برای برپایی این مراسم مواجه می‌شود؛ البته برخی از کارشناسان نیز بر این عقیده اند که در شرایط کنونی که عقاید دینی و اسلامی با هجمه های مختلفی مواجه است و رسانه های مختلف با تولید برنامه های متنوع سعی در ترویج اندیشه های تکفیری دارند و از هیچ کوششی برای القای تفکرات افراطی به نام دین اسلام فروگذار نیستند. بنابراین ضرورت برگزاری این کنفرانس‌ها دو چندان می شود چرا که اجماع مسلمان با تفکرات مختلف در خصوص مبانی مشترک نمایش منسجمی از وحدت امت اسلام را به رخ معاندان می کشند و به همین ترتیب بخش اعظمی از این توطئه ها خنثی می شود.

در همین راستا کارشناسان مختلف به بررسی اهمیت و جایگاه برپایی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از سابقه زیادی نیز برخوردار است پرداخته‌اند که در ادامه می‌آید:

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، با اشاره به این مطلب که وحدت اسلامی از مسائلی است که مقام معظم رهبری همراه به آن تاکید کرده و فرموده‌اند هر کاری که به هدف از هم پاشیدن امت صورت بگیرد، توطئه‌ای ضد مسلمانان و زمینه سازی برای نفوذ دشمن به شمار می‌آید، گفت: کنفرانس وحدت یک رویداد موفقی است و در این 32 سال ما شخصیتهای مهمی را از کشورهای جهان اسلام دعوت کردیم.

آیت‌الله تسخیری افزود: همچنین موضوعاتی که در این کنفرانس ها مطرح شده تماما موضوعات مهم جهان اسلام بوده و البته موضوع امسال که مسئله فلسطین است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


 
وی با تاکید بر این مطلب که موضوع کنفرانس وحدت امسال «قدس؛محور امت» از طرف شورای عالی انتخاب شده است، تاکید کرد: این انتخاب به منظور تعیین موضع گیری امت اسلامی نسبت به موضوع فلسطین انتخاب شده است.
 
رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی دیگر از علتهای این انتخاب توسط شورای عالی مجمع را  مصیبتی که گریبانگیر مردم مظلوم فلسطین شده است دانست و اظهار کرد: مسئله فلسطین باید عامل وحدت امت اسلامی باشد و تمامی جوامع باید در برابر فلسطین یک موضع واحد داشته باشند و دربرابر استکبار ایستادگی کرده و پاسخ کوبنده‌ای به کشورهایی که سبب بوجود آمدن رژیم صهیونیستی شده اند بدهند.

 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با اشاره به این مطلب که مسئله فلسطین یک شاخص قوی در گرایش انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: با وجود تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران و همچنین مشکلات اقتصادی کشورمان، ما نباید از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی که درواقع  مسئله فلسطین و قدس است فاصله بگیریم  و زمانی که از این شعار فاصله بگیریم  در حقیقت از روح انقلاب اسلامی دور شده ایم و هرچه در این راه هزینه کنیم ارزش دارد.
 
آیت‌الله تسخیری در پایان با تاکید بر این موضوع که در چنین شرایطی که دشمن می خواهد حضور همه جانبه و  قدرتمندانه ایران در عرصه جهانی را مخدوش کند وظیفه امت اسلامی همدلی و اتحاد است، گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس؛ وحدت و ایجاد زمینه های اتحاد و همبستگی جهان اسلام و همچنین  همفکری علما و دانشمندان به منظور نزدیک سازی دیدگاه های علمی و فرهنگی مذاهب به یکدیگر است. 


مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام یادآور شد: در طی این چند سال برگزاری کنفرانس وحدت نتایج عملی زیادی را به چشم دیده‌ایم و در این کنفرانس‌ها بیش از سی موضوع مهم جهان اسلام را مطرح کردیم که این موضوعات خود  گفتمانی در سطح امت اسلامی بوجود آوردند.

وی در پایان تاکید کرد: ما از این کنفرانس به عنوان یک پدیده مورد نیاز امت اسلامی استفاده کرده و اهداف انقلاب اسلامی ایران را مطرح کرده ایم.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز شبستان یزد بیرجند سنندج آمریکا همایش حقوق بشر امریکایی هفته بسیج ارزانی قدس محور امت مجمع تقریب مذاهب اسلامی آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی کُرد اهل سنت در یادداشتی آورده است:
 
دیر زمانیست که امت اسلامی سرخورده از ناتوانی کشورهای اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی غمگین و محزون بودند، دهه هاست که ملت های مسلمان در آرزوی روزی بودند که نیرویی اسلامی قد علم کند و صهیونیستها را درس عبرتی فراموش نشدنی بدهد. سالهاست حسرت بزرگِ مسلمانانِ جهان، زدن تو دهنیِ محکمی به اسرائیل غاصب است.
 
جهان اسلام تشنه اقدام قاطعی در مهار وحشیگری های صهیونیستها بود.
 
اما امسال درد مسلمانان جانکاه تر و حس حقارت عمیق تر شده بود. امسال امت اسلامی نظاره گر کشتار جمعی، نسل کشی و وحشیانه ترین جنایتهای تاریخ است.
 
غزه قصه پر غصه امت اسلامی است، قصه ای که قریب دو میلیارد مسلمان شاهد نسل کشی آنان بودند اما دریغ از واکنشی از کشورهای عربی و یا اقدامی قابل اعتنا که بتوان از غصه آن کاست.
 
صهیونیستها مسلمانان را تحقیر و در مقابل چشمان ما کودکان و زنان فلسطینی را با فجیع ترین شیوه ممکن قتل عام کردند.
 
اما در میانه این غصه ها، دلخوشی مسلمانان به حمایت های ایران اسلامی از ملت فلسطین بوده و اگر چه تحقیر صهیونیستها وجود داشت، اما ایستادن ایران در کنار  فلسطین نقطه قوت و مایه دلگرمی مسلمانان بوده است.
 
امروز ایران اسلامی در گوشه قلب جهان اسلام جای گرفته است.
 
پاسخ همه سرخوردگی های جهان اسلام، قوت قلب همه مسلمانان، مایه افتخار و غرور امت اسلامی ایران است و رهبری حکیمانه شخصیتی فرهیخته که با راهبری قافله عزت و سربلندی جهان اسلام توانسته است، اقتدار گمشده و غرور لجن مال شده مسلمانان را به جهان اسلام برگرداند.
 
جواب همه این حسرتها را در حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین دیدیم.
 
عملیات مقتدرانه  "وعده صادق" همان گمشده تاریخی مسلمانان بود.
 
عملیاتی که نمی توان آنرا تنها یک پاسخ نظامی به یک اقدام دانست بلکه "وعده صادق" را باید بغض فرو خفته ۷۵ سال دانست که در عملیاتی هوشمندانه فوران کرد.
 
آن شب جهان اسلام حس غرور داشت، این تنها ایرانی ها نبودند که به خود افتخار می کردند بلکه تمام مسلمانان با سرهای بالا و احساس غرور پهپادها و موشک های انتقام را با دعا و صلوات دنبال می کردند.
 
روح همه مسلمانان آزاده همراه تک تک پهپادها روانه سرزمین های اشغالی بود. پهپاد و موشک های شنبه شب، سفیران اقتدار بودند که به جهان استکبار این پیام را دادند که دوران سروری شما به پایان رسیده است.
 
عمر ظلم و تجاوز به سر آمده و ابرقدرتی به چشم ما نمی آید.
 
وعده صادق پیام پایان استیلای استکبار جهانی بر ممالک اسلامی را مخابره کرد. هیمنه پوشالی سامانه های کذایی را شکست و به جهان ثابت کرد که امنیت هیچ متجاوزی در حریم امن نیست.
 
باران پهپادهای ایرانی در آسمان سرزمین های اشغالی فلسطین مرهم زخم و درمان دردهای بیشمار اهالی غزه بود. شنبه شب اهالی غزه با دلی آرام و روحی سبک با دهها هزار شهید و زخمی خود به سر کردند.
 
 روح بزرگمرد فتح قدس "صلاح الدین ایوبی" لبخند زنان نظاره گر رعب و وحشت صهیونیستها بود، همه آزادگان جهان شاهد بودند که تمام پدرخوانده های رژیم غاصب اسرائیل بهمراه مزدوران آنها در برخی کشورهای مسلمان یکپارچه به کمک هیتلر دوران "نتانیاهو" آمدند تا "وعده صادق" ایران اسلامی را ناکام کنند، اما زهی خیال باطل بود و وعده صادق به حقیقت پیوست.
 
شنبه شب قلب های شکسته جهان اسلام ترمیم شدند، مسلمانان احساس غرور و افتخار کردند و نوای عزت و سربلندی از کران تا کران جهان اسلام سرداده شد.
 
چه بسیار خانواده هایی بودند که جشن گرفتند و چه بغض هایی که ترکید و تبدیل به شعف شد.
 
براستی عملیات "وعده صادق" سپاه پاسداران تاریخ ساز و قطعا نقطه عطفی در تحولات آینده منطقه خواهد بود.
 
عملیاتی هوشمندانه که هم درس عبرتی بزرگ برای دشمنان داشت و هم به همه جهان ثابت کرد که جهان اسلام در حمایت از قدس شریف قدرتی به پهنای ایران و به توانمندی دلاور مردان این سرزمین دارد.
 
به عنوان یک فعال مدنی کردِ اهل سنت و از طرف همه آنهایی که دل در گرو اقتدار اسلام دارند ضمن اعلام حمایت و سپاس از انجام این عملیات بزرگ توسط سپاه مقتدر اسلام، از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بخاطر پرچمداری نهضت حمایت از مظلومین و نیز بازگشت عزت و سربلندی به مسلمانان کمال تشکر را داشته و طول عمر با عزت معظم له را از خداوند متعال خواستارم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام