Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:44:21 GMT

کشت پاییزه گندم در مسجدسلیمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۰۷۳

کشت پاییزه گندم در مسجدسلیمان آغاز شد

اهواز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: کشت پاییزه گندم در سطح 20هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان آغاز شد.

علی اکبر باورساد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت محصول گندم از نیمه دوم آبان ماه شروع شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.
وی افزود: عمده ارقامی که در این شهرستان کشت می شوند شامل کریم و چمران 2 و مهرگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: پیش بینی میانگین عملکرد در هر هکتار بستگی به وضعیت بارندگی دارد چرا که گندم دیم این شهرستان در ترسالی ها بین یک ونیم تا 2تن و در خشکسالی ها معمولا 500تا 800کیلوگرم عملکرد دارد.
وی گفت: پارسال مزارع گندم دیم این شهرستان 90درصد خسارت دیدند اما با این وجود حدود یک هزار و800تن گندم در این شهرستان تولید شد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان افزود:با پیگیری های انجام شده60میلیارد ریال برای جبران خسارت خشکسالی مزارع گندم دیم این شهرستان از طریق صندوق بیمه حمایت کشاورزان مصوب شد و تاکنون 30در صد این مبلغ پرداخت شده است.
وی افزود: یک هزار و61تن بذر گندم، هزار و240تن کود اوره ،هزار و121تن کود فسفات و هزار 122تن کود پتاس برای کشاورزان این شهرستان مصوب شد که پس ازدریافت از استان بین آنها توزیع می شود.
مسجد سلیمان از شهرهای شمالی خوزستان است که دارای سه بخش، مرکزی، گلگیر و عنبر می باشد.
7159/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسجدسليمان كشت پاييزه گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان خریداری شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌ از 10 هزار 126 تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت 10 درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 150 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 600 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  16 مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدحسینی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 32 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان 70 هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان