Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:49:10 GMT

۱۵ محصول کشاورزی در کرمان استاندارد دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۰۹۲

۱۵ محصول کشاورزی در کرمان استاندارد دریافت می‌کنند

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۵ قلم از محصولات کشاورزی استان کرمان استاندارد دریافت می‌کنند گفت: میزان باقیمانده آلاینده‌ها و سموم در محصولات کشاورزی استان کرمان در حال ارزیابی است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی بیگ‌زاده امروز یکصد و شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان که در محل سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از واحد خودرویی در استان در حوزه استاندارد با مشکلاتی روبه‌رو بود اظهار داشت: خوشبختانه برخی مشکلات این خودروسازی برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش فروش خودروهای این واحد تولیدی در استان آغاز شده است بیان کرد: با راه‌اندازی این خط تولید برای 100 نفر اشتغالزایی جدید در این واحد خودرویی ایجاد شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های ما در راستای اقتصاد مقاومتی در استان شش پروژه است افزود: از این تعداد یک پروژه استانی و 5 ملی داریم.

وی با بیان اینکه برش ملی پروژه‌های اقتصادمقاومتی ما به تازگی به استان اعلام شده است گفت: با وجودی که یک ماه از ابلاغ این پروژه‌ها به استان می‌گذرد و کار خود را آغاز کرده‌اند، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه از جو روانی که در جامعه ایجاد شده در راستای میزان باقیمانده آلاینده‌ها و سموم در محصولات کشاورزی رنج می‌بریم عنوان کرد: در این راستا اقداماتی انجام شده است و محصولات استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 79 سم را در محصولات کشاورزی استان مورد ارزیابی قرار داده‌ایم گفت: باید نمونه‌برداری‌های انجام شده از محصولات کشاورزی استان کرمان به آزمایشگاه فرستاده شوند و در این رابطه نیازمند تخصیص بودجه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اینکه کسب استاندارد محصولات کشاورزی استان کرمان و انجام این آزمایشات نیازمند 60 میلیون تومان اعتبار است تصریح کرد: این اعتبار و بودجه الان باید تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه با تایید استاندارد، 15 قلم از محصولات کشاورزی استان کرمان که تابع استاندارد اجباری نیستند موفق به دریافت استاندارد می‌شوند افزود: این استاندارد زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان به دیگر کشورها را فراهم و تسهیل می‌کند.

در این جلسه مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه 6 پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان کرمان وجود دارد اظهار داشت: از ایت تعداد یک طرح ملی آبخیزداری در شمال استان کرمان داریم.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح 20 میلیارد و 800 میلیون تومان است که 20 درصد آن تخصیص داده شده گفت: کار بزرگی که در این پروژه‌ها دیده شده توانمندسازی جوامع محلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در شمال، 10 میلیون هکتار وسعت حوزه آبخیز دارد افزود: برای یک میلیون 500 هزار هکتار از آن کار آبخیزداری انجام شده است.

وی به وجود 3 میلیارد مترمکعب روان آب در استان اشاره کرد و گفت: 200 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های در شمال استان مدریت شده است.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم

تاکنون بیش از ۳۰ هزار شناسه کالا برای محصولات شوینده دریافت شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این آمار گفت: در سال جدید تولیدکنندگان شوینده علاوه بر شناسه کالا باید شناسه رهگیری هم دریافت و روی محصولات خود درج کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم