Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه،‌ جریان های سیاسی عراق گام های مهمی برای مشورت در زمینه تشکیل دولت این کشور برداشتند به طوری که برخی از وزیران پیشنهادی برای تصدی کرسی های خالی برخی وزارتخانه ها در جلسه آینده پارلمان رای اعتماد خواهند گرفت.

مشورت های جریان های سیاسی احتمالا به تعیین وزاری وزارتخانه های متعددی به غیر از وزارت دفاع و و وزارت کشور منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زید الطائی خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه در گزارشی گفت: همچنان مشورت ها برای پایان دادن به روند انتخاب وزرای کابینه عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق ادامه دارد. تقریبا هشتاد درصد اسامی وزرای پیشنهادی هشت وزارتخانه به پارلمان عراق ارائه خواهد شد.
مؤید العلی تحلیلگر سیاسی عراقی در مصاحبه با خبرنگار العراقیه گفت: «آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به طور شفاف توضیح داده است که هشتاد درصد از فعالیت ها برای تعیین وزرای پیشنهادی این وزارتخانه ها به پایان رسیده است و تنها وزارتخانه های امنیتی و راهبردی که حساس هستند هنوز باقی مانده اند و فکر می کنم امروز باید به ویژه در زمینه وزارت دفاع و وزارت کشور اختلافات کنار گذاشته شود. اگر چالش های بزرگ امنیتی را که امروز در عراق وجود دارد مد نظر قرار ندهیم مشکل خواهیم داشت».
صالح الطائی پژوهشگر سیاسی نیز در این زمینه گفت: «به غیر از وزارتخانه های امنیتی که در زمینه آن توافق ایجاد نشده است، در زمینه سایر وزارتخانه ها توافق شده است. هر چند مشکلاتی در برابر عادل عبدالمهدی وجود دارد اما کابینه هر چه زودتر باید مشخص شود. فراکسیون سیاسی نیز که عادل عبدالمهدی را برای تصدی پست نخست وزیری انتخاب و مامور تشکیل کابینه کرد باید صادقانه رفتار کند».
خبرنگار العراقیه افزود: به رغم وجود اختلافات در زمینه پیشنهاد برخی وزرا به دلیل اصرار برخی از جریانها در دفاع از نامزدهای خود، اما همه بر اهمیت کاهش مطالبات با هدف پیشبرد تشکیل کابینه تاکید کردند و همانطور که جریانهای مختلف وعده دادند پستهای وزارتخانه ها را به شخصیتهای حرفه ای و شایسته تحویل دهند.
صباح العکیلی از شخصیتهای فرهنگی و دانشگاهی نیز در این زمینه گفت: «فراکسیون های سیاسی باید در برابر پیشنهادهای آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر در زمینه انتخاب شخصیت مناسب برای مدیریت وزارتخانه ها تسلیم شوند و من فکر می کنم انتخاب وزیران مربوط به وزارت دفاع و وزارت کشور زمان بیشتری بطلبد. اما فکر می کنم سایر وزرای کابینه هفته آینده تعیین خواهد شد و شش وزارتخانه باقی مانده نیز با رای اعتماد اعضای پارلمان عراق به وزرای پیشنهادی مشخص شوند».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عراق کابينه عادل ورزا کابينه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.   به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.   در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.   در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.   رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.   این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.   طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی،‌ کشورهای اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند

دیگر خبرها

  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند