Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@00:00:24 GMT

همدان در شاخص های کتاب رتبه نخست کشوری را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۴۰۳

همدان در شاخص های کتاب رتبه نخست کشوری را کسب کرد

به گزارش ایرنا، عاطفه زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان از بین 86 برگزیده کشوری با 9 برگزیده بیشترین تعداد منتخبان را به خود اختصاص داد و کرمان و یزد هر یک با هشت برگزیده در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
وی افزود: آیین بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هفته گذشته همزمان با بزرگداشت علامه ‌طباطبایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارعی خاطرنشان کرد:‌ در این آیین کتابخانه‌های عمومی برگزیده کشور در چهار بخش «نهادی شهری»، «نهادی روستایی»، «مشارکتی و مستقل» و «کتابخانه برتر» به لحاظ کار گروهی، مسئول برتر کتابخانه‌های مشارکتی، کتابداران و مسئولان برگزیده کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخوانان و اعضای نمونه کشور، پیشکسوتان، بازنشستگان و خدمتگزاران برتر نهاد از استان‌های مختلف کشور معرفی و تقدیر شدند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان به معرفی برگزیدگان استان همدان پرداخت و افزود:‌ کتابخانه رضی‌الدین آرتیمانی در گروه کتابخانه‌های نهادی شهری جزو برترین‌ها انتخاب شد.
زارعی توضیح داد: این کتابخانه به دلیل تهیه و نصب خلاقانه راهنماهای کتابخانه ‌ای، ایجاد سهولت دسترسی به منابع برای اعضای کتابخانه، رعایت دقیق دستورالعمل‌ها، فضا سازی مناسب بخش‌های داخلی، اجرای مستمر فعالیت‌های فرهنگی در بخش کودک و برگزاری برنامه‌های مناسبتی به عنوان یکی از کتابخانه‌های برتر شهری نهاد معرفی شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کتابخانه‌های نهادی روستایی؛ کتابخانه عمومی قائم(عج) روستای قباق‌تپه برگزیده شده است گفت:‌ این کتابخانه در سال87 تاسیس شده و امسال به دلیل فعالیت در برگزاری نشست‌های کتابخوان، اجرای مناسب فعالیت‌های بخش کودک، فضاسازی مناسب بخش‌های مخزن، سالن مطالعه، نشریات و مرجع و رعایت صحیح دستورالعمل‌ها در آماده‌سازی منابع یکی از کتابخانه‌های برتر روستایی معرفی شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان یادآوری کرد: کتابخانه امام صادق(ع) روستای بابانظر که در سال 91 تأسیس شده نیز جزو برترین‌هاست.
زارعی گفت: این کتابخانه به دلیل فضاسازی و نظم مناسب بخش‌های داخلی، اداره مناسب بخش‌ها و رعایت کامل دستورالعمل‌ها و فعالیت در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی حوزه کودک و برنامه‌های مناسبتی به عنوان یکی از کتابخانه‌های برتر روستایی نهاد معرفی شده است.
وی ظهار داشت: ‌در بخش مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های درجه پنج فاطمه ایمانی، مسئول کتابخانه شهید رجایی اسدآباد، در بخش مسئولان کتابخانه‌های درجه 6 هاجر بیگی مسئول کتابخانه فجر صالح‌آباد، در بخش کتابخوانان و اعضای نمونه کشوری گروه سنی جوان، هاجر ترابی از کتابخانه توحید سامن به عنوان برتر انتخاب شدند.
وی گفت: در بخش پیشکسوتان برتر نیز عبدالمحمد سعادتی ازمسئولان و کتابداران کتابخانه‌های درجه 2 و مرکزی سارا ولدی ‌خرم کتابدار کتابخانه مرکزی همدان تقدیر شدند.
7527/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اجرای برنامه های فرهنگی استان های مختلف کشور استان همدان پیشکسوتان شاخص منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی روز سه شنبه در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی، افزود: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضروری است.

وی یادآور شد: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد خود می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد.

وی تاکید کرد: سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

آقاتهرانی با اشاره به بازدید خود از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی، افزود: احداث این کتابخانه در منطقه کم برخوردار اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت است و امیدواریم با بهره برداری از این کتابخانه ها شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرز و بوم باشیم.

وی گفت: متاسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

کد خبر 6062656

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است