Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:57:25 GMT

امیدوارم تا آوریل ۲۰۱۹ با طالبان به صلح برسیم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۴۳۷

امیدوارم تا آوریل ۲۰۱۹ با طالبان به صلح برسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از رسانه های افغانستانی گزارش داده که «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، امروز یکشنبه ابراز امیدواری کرده تا قبل از ۲۰ آوریل سال آینده، مذاکرات صلح در افغانستان به نتیجه برسد.

به نوشته این رسانه غربی، خلیل زاد که اکنون در افغانستان بوده و برای صلح میان دولت این کشور، طالبان و آمریکا تلاش می کند برای رسیدن به صلح تا آوریل سال آینده ابراز امیدواری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به خبرنگاران گفته است که نسبت به حصول توافق صلح بسیار خوشبین است.

از سوی دیگر  یک منبع نزدیک به گروه طالبان  اعلام کرده که مقام‌های آمریکایی و نمایندگان طالبان به توافقاتی در مورد صلح افغانستان دست یافته‌اند و این توافقات تا ۶ ماه آینده نهایی خواهد شد.

«زلمای خلیل‌زاد» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان به تازگی با شماری از نمایندگان گروه طالبان در قطر دیدار کرده است.

بر اساس برخی از گزارش‌ها، در این دیدار، «ملا یعقوب» پسر «ملا عمر» رهبر پیشین گروه طالبان، «ملا فضلی» و «ملا نورالله نوری» و شمار دیگری از چهره‌های سرشناس گروه طالبان حضور داشتند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان، رهایی زندانیان و حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه آمریکا، مسائلی بودند که در این دیدار مطرح شده است.

 خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان پس از این دیدار اعلام کردند که به نتایج این مذاکرات خوش‌بین هستند.

در همین حال «حاجی دین محمد» معاون شورای عالی صلح  افغانستان در مصاحبه با برخی از رسانه‌های این کشور گفت که احتمال دارد خلیل زاد و نمایندگان طالبان بر سر مسئله خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافقاتی رسیده باشند.

«حبیبه سرابی» معاون دیگر شورای عالی صلح  افغانستان نیز ۳ روز قبل در نشستی در کابل گفت که روند صلح افغانستان از دست شورای عالی صلح خارج شده است.

«حاجی محمد محقق» معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان نیز، تلاش‌های مقامات آمریکایی در روند صلح افغانستان را یکجانبه خواند و گفت که خلیل‌زاد به تازگی با «ملا یعقوب» پسر «ملا عمر» رهبر پیشین طالبان  در شهر «خاک افغان» واقع در ولایت «زابل» دیدار کرده است.

کد خبر 4461738 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان زلمای خلیل زاد طالبان مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان