Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قصد داریم با برگزاری کلاس توجیهی دانش‌افزایی داوری برای سرمربیان، کاپیتان‌ها و کادرفنی باشگاه‌ها ارتباط نزدیکی را بین آنها و داوران ایجاد کنیم. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ ورزشی فوتبال ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال کشورمان اظهار داشت: روز گذشته نشستی را با گروه آنالیز داوری برگزار کردیم و فیلم بازی‌های هفته‌های یازدهم و دوازهم لیگ برتر و هفته سیزدهم لیگ دسته اول را به طور کامل بازبینی و بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در 16 بازی برگزارشده در مسابقات لیگ برتر فوتبال متأسفانه داوران ما در هفته یازدهم دو اشتباه و در هفته دوازدهم یک اشتباه داشتند. به‌هرحال داور اشتباه می‌کند و این جزئی از فوتبال است، البته ما تمام تلاش را می‌کنیم که این اشتباهات را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیته داوران افزود: قصد داریم برای اولین بار کلاس توجیهی دانش‌افزایی داوری را برای سرمربیان، کاپیتان‌ها و کادرفنی باشگاه‌های لیگ برتری برگزار و ارتباط نزدیکی را بین باشگاه‌ها و داوران ایجاد کنیم. همچنین از تمام مربیانی که در فوتبال ایران حضور دارند و برای ما بسیار قابل احترام هستند، درخواست داریم که فیلم مسابقات را آنالیز کنند و بلافاصله بعد از بازی و فقط به خاطر یک صحنه، داوری‌ها را زیر سؤال نبرند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون اظهار داشت: به‌هرحال ما همواره در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم. به عنوان مثال برای انتخاب یک داور مناسب در بازی، بررسی و آنالیز انجام می‌دهیم تا تیم داوری که این مسابقه حساس را قضاوت می‌کند، مشکلی از نظر داوری نداشته باشد. گاهی اوقات البته اشتباه هم پیش می‌آید. ما نمی‌گوییم فارغ از اشتباه هستیم، اما باید نقاط قوت کمیته داوران هم دیده شود.

اصفهانیان در پایان درباره بازی‌های برگزارشده در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال گفت: دیدارهای برگزارشده در لیگ دسته اول فوتبال را با دقت ارزیابی کردیم و با توجه به گزارش ناظران داوری و فیلم بازی‌ها، داوران ما در یک مسابقه اشتباه تأثیرگذار داشتند. با توجه به تأکید رئیس فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی هستیم که از سیستم  VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم تا اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

R39383/P1015145/S3,27/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،در ادامه رقابت‌های مرحله دوم لیگ دسته سوم آزادگان، تیم‌های مشهدی به مصاف رقبای خود رفتند و نتوانستند طعم پیروزی را بچشند. در هفته نهم این مسابقات، شادکام با علیرضا نیکبخت در مصافی خارج از خانه مقابل فرد البرز با یک گل شکست خورد.

شریعت نوین، دیگر تیم بحران‌زده مشهدی در خانه پذیرای چالای سنگسر بود و موفق شد با ثبت تساوی ۱ بر ۱ به نخستین امتیاز خود در این دوره از رقابت‌ها دست یابد.

آرامش سومین تیم مشهدی هم در چالوس به مصاف خورشید طلایی این شهر رفت و با تساوی ۱ بر ۱ متوقف شد.

به این ترتیب، شادکام ۱۵ امتیازی ماند و به رده چهارم تکیه زد. آرامش با ۱۳ امتیاز به رده هفتم جدول سقوط کرد و شریعت نوین نیز با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

سپاهان ب با ۲۰ امتیاز صدرنشین است و عقاب تهران با ۱۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • سوت سرنوشت
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟