Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهید محراب آیت‌الله مدنی و رهبر انقلاب اسلامی نقش مهمی را در آزادسازی سوسنگرد و جلوگیری از سقوط خوزستان ایفا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد که در پارک‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌‌‌‌شرقی برگزار می‌شد، با اشاره به اهمیت سوسنگرد در جنگ تحمیلی، عنوان داشت: امام خمینی(ره) دو بار از کلمه باید برای شهرها تحت اشغال و نفوذ دشمن استفاده کردند که یکی مربوط به آبادان و دیگری مربوط به سوسنگرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تعبیر حضرت امام که فرمودند «تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود»، این شهر اولین شهری بود که از محاصره دشمن درآمد و آزاد شد به‌طوری که سوسنگرد کلید فتح خوزستان شد و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، در حمیدیه شکست می‌خوردیم و اگر حمیدیه از دست می‌رفت، تکلیف خوزستان معلوم نبود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقش اشخاص و نیروها در آزادسازی سوسنگر بسیار مهم بود، اظهار داشت: مردان عزیز لشگر٣١عاشورا، شهید علی تجلایی و ناصر بیرقی و بسیاری از رزمندگان دیگر سهم به سزایی در آزادسازی سوسنگرد داشتند که همواره باید قدردان این عزیزان بود.

وی ادامه داد: شهید محراب آیت الله مدنی و همچنین مقام معظم رهبری نیز به عنوان شخصیت‌های تاثیرگذار نقش فعالی در شکستن حصر و آزادی سوسنگرد ایفا کردند.

آل‌هاشم با اشاره به شرایط دشوار و عدم حمایت آن زمان دولت از رزمندگان، تصریح کرد: آن زمان نیاز بود که نیرو وارد منطقه شود و کمک کند اما بنی‌صدر خائن اجازه این کار را نمی‌داد و تا زمانی که مقام معظم رهبری شبانه به صورت تلفنی با حضرت امام صحبت می‌کنند و اجازه می‌گیرند و این باعث می‌شود که مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران در منطقه مستقر شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای آزادسازی سوسنگرد علاوه بر رزمندگان لشکر عاشورا از لشکر اهواز هم نیرو برای این عملیات نیرو وارد شد، تاکید کرد: آنچه باعث شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد شد، اتحاد نیروهای مسلح بود و همه یک شعار در ذهنشان بود و آن اینکه باید سوسنگرد آزاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسین معصوم‌زاده افزود: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.
وی بیان کرد: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

دیگر خبرها

  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • کشف ۲۵ کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • ستاره بایرن: نباید به رئال اجازه دهیم نفس بکشد
  • شهر و حیات مدنی