Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:59:32 GMT

نظرسنجی: محبوبیت مکرون به 25 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۶۴۹

نظرسنجی: محبوبیت مکرون به 25 درصد رسید

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که محبوبیت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به دنبال اعتراضات به افزایش بهای سوخت کاهش یافته و به فقط 25 درصد رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، نتایج تحقیقات جدید موسسه ایفوپ یک روز بعد از اعتراضات سراسری «جلیقه زردها» در این کشور به دلیل افزایش بهای سوخت در مجله «ژورنال دو دیمانش» فرانسه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحلیلگران می گویند این اعتراضات ناامیدی گسترده از رئیس جمهوری 40 ساله فرانسه را نشان می دهد.
این نتایج نشان داد که میزان محبوبیت مکرون در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن 4 درصد کاهش داشته است و فقط 4 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که از عملکرد مکرون «کاملا راضی» هستند. 21 درصد از آنها گفته اند که از عملکرد رئیس جمهور شان «تقریبا» راضی هستند.
این نتایج نشان داد 32 درصد گفته اند که از عملکرد مکرون «کاملا ناراضی» هستند و 39 درصد عنوان کردند که از عملکرد او «بسیار ناراضی» هستند.
این نظرسنجی در بازه زمانی 9 تا 17 نوامبر (18 تا 26 آبان) از بین هزار و 957 نفر از مردم انجام شده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت: این نتایج گرایشات بلندمدت در بین رای دهندگان فرانسوی در مخالفت سریع با روسای جمهورشان را بعد از انتخابات نشان می دهد؛ موضوعی که در خصوص روسای جمهوری سلف مکرون از جمله «فرانسوا اولاند» و «نیکولاس سارکوزی» نیز رخ داد.
با وجود این که محبوبیت مکرون کاهش یافت است اما درمقایسه با اولاند رئیس جمهوری سلفش درجایگاه بهتری قرار دارد. وقتی اولاند در همین دوره از ریاست جمهوری مکرون بسر می برد، محبوبیتش نزد افکار عمومی 20 درصد بود. سارکوزی اما در همین بازه زمانی 44 درصد محبوبیت داشت.
تقریبا 283 هزار نفر روز شنبه در اعتراضاتی که مکرون را هدف قرار می داد، شرکت کردند. این بانکدار سرمایه گذاری سابق از طریق مجموعه اصلاحاتش با هدف تقویت رشد اقتصادی خشم عمومی را برانگیخته است. جنبش موسوم به «جلیقه زردها» حمایت بیشتری نسبت به سایر گروه های اعتراضی به مکرون کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، تظاهرات و گردهمایی هزاران معترض به افزایش بهای سوخت در فرانسه که از روز شنبه شروع شده تاکنون دست کم یک کشته و 40 مجروح بر جای گذاشته است.
این افراد که نام خود را «جلیقه زردها» گذاشته اند، به ویژه در ورودی بزرگراه‌‌ها، عوارضی‌ها و میادین اصلی حضور دارند. از مهم ترین محورهایی که عبور و مرور در آن مختل شده، بزرگراه پاریس - بروکسل است.
بر اساس مصوبه جدید دولت فرانسه، از ابتدای سال آینده میلادی (2019)، مالیات بر اساس یورو بر هر لیتر گازوئیل 6.5 سنت و هر لیتر بنزین 2.9 سنت افزایش خواهد یافت.
اروپام**9158**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه محبوبيت مكرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فقر بر رشد مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

به نقل از ارث، آیا می‌دانستید که جایگاه شما بر روی نردبان اقتصادی، می‌تواند به شدت بر آنچه درون ذهن شما می‌گذرد تأثیر بگذارد؟

نتایج تحقیق جدید این واقعیت نگران‌کننده را نشان می‌دهد که فقر عمیقاً بر مغز تأثیر می‌گذارد، با اثراتی که می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

قبل از این تحقیق، دانشمندان نکاتی در مورد چگونگی تأثیر فقر بر مغز و نتایج زندگی می‌دانستند و نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان فقیر در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

تحقیقات بیشتر ارتباط بین فقر و مشکلات سلامت جسمانی را نشان دادند. این مطالعه تمام آن شواهد پراکنده را در بر می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری واضح ایجاد می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فقر، افراد را در معرض عوامل منفی مانند استرس، تغذیه نامناسب و سموم محیطی قرار می‌دهد. این عوامل ساختار فیزیکی و عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که در دوران رشد کودک اتفاق می‌افتد.

زندگی در فقر به معنای نگرانی دائمی است. وقتی کودکی همیشه در حالت «جنگ یا گریز» است، مغزش غرق از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. با گذشت زمان، کورتیزول به‌طور فیزیکی به مناطقی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و تنظیم هیجانی هستند آسیب می‌رساند. به این فکر کنید که مغز به آرامی تحت تأثیر استرس مداوم فرسوده می‌شود.

جوامع کم درآمد اغلب به کارخانه‌ها، بزرگراه‌ها یا دیگر منابع آلودگی هوا و آب نزدیک‌تر هستند. کودکان در این مناطق تنفس می‌کنند و مواد شیمیایی مضر را می‌بلعند.

بدترین بخش این است که این تأثیرات معامله یکباره نیستند. آسیب مغزی وارد شده در دوران کودکی می‌تواند عواقب مادام‌العمر داشته باشد. به‌عنوان مثال، کودک پر استرس که برای یادگیری در مدرسه تلاش می‌کند، احتمال بیشتری دارد که ترک تحصیل کند و چرخه فقر را در نسل بعدی تداوم بخشد.

نتایج این تحقیق در مجله Reviews in the Neurosciences منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است