Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@02:47:15 GMT

تشیع انگلیسی به دنبال قومیتی کردن شیعه است

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۸۸۷۲

تشیع انگلیسی به دنبال قومیتی کردن شیعه است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین قم در سالن محراب حرم مطهر، گفت: اسلام ناب، اسلامی است که بعد از نبی مکرم اسلام(ص) به وسیله اهل بیت(ع) برای ما تبیین شده است.
وی درباره ضرورت حفظ شعائر الهی توسط مسلمانان، اظهار کرد: تعظیم شعائر دارای خاستگاه ملی و خاستگاه الهی و معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعظیم شعائر اگر جنبه ملی و قومیتی داشته باشد، به جای اسلام، نام قومیت‌ها مانند اعراب و… مطرح می‌شود، در حالی که اگر خاستگاه شعائر الهی معنوی باشد، دیگر قومیت یا جغرافیا مطرح نیست.
وی افزود: یکی از الطاف الهی این است که مسیر اهل بیت(ع) تا امروز به طرف نژاد یا قومیت خاصی گرایش پیدا نکرده است؛ البته استکبار و صهیونیست تلاش دارد که شیعه را یک قوم معرفی کند. کسانی که تشیع انگلیسی را مطرح می‌کنند، به هر شکلی از این مسئله حمایت می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در انگلیس، عرصه خاصی برای اختلاف‌افکنی و توهین به مقدسات مذاهب اسلامی فراهم شده است.
وی انقلاب اسلامی را خنثی‌کننده تؤطئه‌های دشمن در محدود کردن شیعه دانست و گفت: با انقلاب اسلامی، شیعه از قومیت خارج و تبدیل به ایده برای نجات انسان‌ها شد. اینکه دشمن هر از چند گاهی به مسئله‌ای از جمهوری اسلامی تمرکز کرده و تلاش دارد به این بهانه محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کند، در راستای مخالفت آن‌ها با تشیع است.
وی اربعین را از جلوه‌های شعائر الهی با خاستگاه معنوی برشمرد و اظهار کرد: دستگاه امام حسین(ع) با حفظ تمامی اصالت‌ها و ارزش‌ها، همه انسان‌ها را به سمت خود می‌کشد. کارهایی که بر اساس تقوا انجام شود، بر قلب‌ها نفوذ و افراد را به سمت خود جذب می‌کند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمدی قمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد اربعین حسینی در قم، گفت: در ایام فعالیت این ستاد، در مجموع بیش از 800 هزار زائر اسکان داده شده و در سه وعده غذایی از آن‌ها پذیرایی شد.
وی با اشاره به اهدای یک هزار و 681 ویزای رایگان در میان مواکب اربعین حسینی، بیان کرد: در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بهترین خدمات را برای زائران فراهم آوریم و شرایط را برای استراحت هرچه بهتر آنها ایجاد کنیم.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی توطئه ها شیعه آیت الله سعیدی حرم حضرت معصومه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همان طور که در جلسات ویژه گرامیداشت حادثه طبس مطرح کردیم خداوند تأکید کرده است اگر خدا را یاری کنید خداوند نیز ما را یاری کرده و ثبات قدم می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: اگر خداوند را یاری کنیم اتفاقاتی چون عملیات «وعده صادق» برای ما رخ می‌دهد که با اعتماد به نفس توانستیم دشمن صهیونیستی را تنبیه کنیم.

سالاری ادامه داد: وقتی ما پای کار خدا باشیم خداوند نیز در بسیاری از مواقع چون ایام فتنه ما را کمک می‌کند و با یاری خداوند دشمن هیچگاه به هدف خود رسید.

وی با تأکید بر اینکه طبق گفته مقام معظم رهبری عملیات «وعده صادق» ظهور اراده ملت ایران بود، بیان کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نیز نمونه دیگری از یاری خداوند به انقلاب اسلامی و ملت ایران بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: وقتی ملتی پای کار دین باشد، خداوند نیز در نیمه‌های شب به شن‌ها مأموریت به شکست نشاندن عملیات برنامه ریزی شده آمریکا در ایران را می‌دهد.

سالاری با اشاره موضوع فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: ما در خداوند را یاری کردیم و خداوند نیز ما را کمک کرد و سوأل این است که در موضوع حجاب و عفاف نیز آیا اهل یاری کردن دین خدا و ترویج معروف هستیم.

وی گفت: آیا حاضر هستیم در موضوع حجاب وقت گذاشته و دیگران و از جمله اطرافیانمان را نسبت به فواید حجاب و نتایج منفی بی توجهی به فرهنگ حیا و عفاف آشنا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف دشمن به ابتذال کردن جامعه است، اظهار کرد: نصرت الهی امری مشروط به انجام تعهدات جامعه اسلامی به محضر خداوند متعال است.

سالاری ضمن تشکر از نیروی فراجا بابت اجرای طرح نور، ادامه داد: این طرح در واقع یک عملیات فرهنگی است و همراه بودن با نیروی انتظامی در طرح نور در زمانه هجمه‌های دشمن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

کد خبر 6087591

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است