Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات رئیسه، مجلس امروز میزبان آقایان نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر اقتصاد و همتی رئیس کل بانک مرکزی بود. در این جلسه مرکز پژوهش‌ها گزارش مفصلی را درباره موضوعات مختلف کشور از جمله مباحث معیشتی، نفت، انرژی، صنعت و مباحث بازرگانی، گمرکی و در واقع نوع مقابله با تحریم‌ها ارائه کرد و یک نسخه از این گزارش هم تقدیم دولت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آقایان نوبخت، دژپسند و همتی در این جلسه در خصوص اقداماتی که باید برای این گزارش انجام شود و همچنین مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران و کارمندان، کشاورزان، روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر مواردی را مطرح کردند و مقرر شد تمهیداتی بیندیشند که نوعی مقابله با تحریم‌های آمریکا باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه قرار شد کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای پیش بردن سریع کار مواردی را در دستور کار قرار دهند. علاوه بر این قرار شد دولت هم به موازات کمیسیون‌های مجلس، کمیته‌ای تشکیل دهد و نوع رفتار دولت و دستگاه‌های مختلف دولتی برای کاربردی کردن و عملیاتی کردن این گزارش را تعیین کنند.

نعمتی همچنین اضافه کرد: آمریکایی‌ها به شدت به دنبال این هستند که جو روانی در مورد تحریم‌ها ایجاد کنند. ما هم باید با در پیش گرفتن اقداماتی ثابت کنیم فشارهای آمریکا بی‌مورد است. اصلی‌ترین پیام این همگرایی هم این است که دولت، مجلس و قوه قضاییه به دنبال این هستند که مسائل اصلی مردم خصوصا مسائل معیشتی با مشکل مواجه نشود.

نعمتی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها طی سه ماه و با دعوت از کارشناسان مختلف از دانشگاه‌ها، خبرگان جامعه و افراد صاحب نظر گزارش مفصل کم‌نظیری را تهیه کرده، تصریح کرد: چک‌لیست وزارت اقتصاد هم در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به طرح مباحثی درباره مسائل ارزی، بانکی و مشکلات موجود در توزیع کالا اظهار کرد: دولت و مرکز پژوهش‌ها هم راهکارهایی برای هر یک از این موضوعات ارائه کردند. همچنین پنج نفر از این نمایندگان به قید قرعه صحبت کردند و نگرانی و دغدغه مردم از گرانی، بی‌انصافی‌ها و موضوعات بانکی را مطرح کردند. نهایتا قرار شد این جلسات ادامه داشته باشد چرا که ما امید داریم بخش عظیمی از مشکلات مردم قابل حل باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس، گفت: دیوان محاسبات به موقع گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون تلفیق نیز در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن مجلس فراهم نشد، اما در زمان خود در مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6091917 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است