Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@14:12:31 GMT

تداوم پیمان سپاری ارزی ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۰۳۸

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بازنگری در پیمان سپاری ارزی گفت:تفکیک صادرکنندگان در خصوصپیمان سپاری ارزی به صلاح نیست و به جای این کار باید روند قیمت گذاری ارز در موضوع پیمان ارزی اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد اما نکته مهم این است باید اجازه داده شود تا نرخ ارز حاصل از صادرات در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم بکارگیری تاکتیک های اقتصادی کارشناسی برای مقابله با دشمن

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی افزود:کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و برای مقابله با اقدامات اقتصادی دشمنان باید از تاکتیک های اقتصادی کارشناسی استفاده شود و نباید در شرایط فعلی روند صادرات متوقف شود.

حسن‌پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:در حال حاضر کشور، از ظرفیت های اقتصادی مناسبی برخوردار است و باید از منابع و ظرفیت های موجود استفاده بهینه شود.
بازدید هیأت تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس از بنادر استان هرمزگان

وی ادامه داد:تسهیل امور در گمرکات نقش مهمی در تسهیل صادرات دارد بطور مثال گمرک ارزش صادرات یک کالا را بالا محاسبه می کند و بطور طبیعی صادرکننده باید به میزان ارزش مذکور پیمان سپاری ارزی انجام دهد که این مسئله ایجاد می کند. تسهیل امور در گمرکات نقش مهمی در تسهیل صادرات دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید گمرک اظهار صادرکننده درباره ارزش کالا را بپذیرد مگر اینکه اختلاف ارزش غیرواقعی باشد نکته دیگر اینکه باید شرایط حمل و نقل محصولات صادراتی تسهیل شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد