Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@20:45:54 GMT

پیگیری آثار سوء تحریم‌ها در دادگاه لاهه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۰۴۸

مدیرکل دفتربازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: ارائه مستندات از تاثیرات سوء تحریم‌ دارو و تجهیزات پزشکی بر سلامت جامعه در دادگاه لاهه ادامه دارد و از مجامع بین المللی با جدیت پیگیری می‌شود.

شهریار اسلامی تبار در کارگاه آموزشی بررسی آثار تحریم آمریکا بر دارو و تجهیزات پزشکی، فرصتها و چالش ها؛ گفت: موضوع تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و هر تحریمی که بر تامین این اقلام موثر بیفتد، در سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت حقوقی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، برای احقاق حقوق حقه مردم ایران از مراجع بین‌المللی پیگیری شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اقدام آغازین مستندات لازم از سوی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور توسط سازمان غذا و دارو جمع‌آوری و در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته و به دادگاه لاهه ارائه شد.

مدیرکل دفتربازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به رای دادگاه لاهه، عنوان کرد: مستندات ایران مسموع واقع شد و پیگیری های صورت گرفته باعث صدور دستور موقت از سوی دادگاه لاهه علیه آمریکا گردید.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا مستقیم و غیرمستقیم، تاثیراتی در حوزه سلامت داشته است، تصریح کرد: در این کارگاه چالش های ایجاد شده به دنبال این تحریم‌ها و راه‌های برون رفت از آن و نیز فرصت های موجود با حضور مدیران و اساتید و حقوقدانان داخلی و بین المللی به بحث گذاشته شد.

اسلامی‌تبار اظهار کرد: این کارگاه بر سه حوزه آثار تحریم اقتصادی بر بخش بهداشت و درمان و وضعیت پیگیری حقوقی و آثار تحریم بر قراردادهای واردات دارو و تجهیزات و فرصت های موجود و فراهم آمده در این شرایط متمرکز شد و در هرکدام از آن‌ها مباحثی چون آثار زیست‌محیطی، شاخص های سلامت، اقتصاد دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی و ... مطرح و ارزیابی شد.

به گفته وی در حوزه وضعیت پیگیری حقوقی و آثار تحریم بر قراردادهای واردات دارو و تجهیزات، محورهایی چون مدیریت بحران ناشی از تحریم، عهدنامه ۱۹۵۵ مودت ایران و آمریکا و اعتبار قانونی آن، طرح شکایت در دیوان بین المللی دادگستری لاهه و قابلیت استناد به عهدنامه مودت و سایر ظرفیت های اقدام حقوقی بین المللی علیه اقدامات ضد بشری و خلاف موازین آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Avs برچسب ها: تحریم ، دادگاه ، دادگاه لاهه ، آثار سوء تحریم‌ها

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تحریم دادگاه دادگاه لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس قوه قضا در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

 

در جریان بازدید از این نمایشگاه، از غرفه مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز بازدید کرد. پیگیری ارائه خدمات حقوقی در مساجد از جمله مواردی بود که قاضی القضات کشور در غرفه مرکز مورد توجه قرار داد.

دراین بازدید اعضای مرکز درمورد ارائه خدمات حقوقی رایگان به مردم به صورت هفتگی و در نماز جمعه به حجت الاسلام اژه‌ای توضیحاتی را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد