Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین پاسداشت چهلمین روز درگذشت بانو آمنه سلامه مادر شهیدان مغنیه امروز یکشنبه 27 آبان ماه در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیراز نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه بانو سلامه مادر سه شهید عماد، فواد و جهاد و مادر بزرگ شهید جهاد مغنیه است گفت: اگر بخواهیم در خصوص عظمت این بانوی بزرگوار بگوییم، ویژگی‌ بارز ایشان این است که این بانو کوه صبر و استقامت بودند؛ مادری که پس از شهادت عماد در حالی که دو فرزندش هم قبلا به شهادت رسیده بودند خم به ابرو نیاوردند و همواره خود را بدهکار اسلام و جبهه مقاومت می‌دانست که این نشان از روح بلند این شیرزن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرازی با بیان اینکه عماد مغنیه سهم بزرگی در موفقیت‌های حزب الله لبنان داشته است اظهار کرد: خون برادران و فرزند این بانوی بزرگوار خطی را تثبیت کرد که حزب‌الله نه تنها در لبنان بلکه در منطقه و جهان قدرتمند شده است و خون این شهدا و صبر و ایستادگی مادران و پدران این شهدا عظمتی را برای حزب‌الله لبنان رقم زد که جهان عظمت آن را تحسین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس افزود: عماد مغنیه مانند خورشید می‌درخشید و قطعا آن کسی که این خورشید را منور ساخت مادر عماد بود، این زن آن گونه فرزندش را تربیت کرد که بتواند با صلابت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی پافشاری کند.

وی با بیان اینکه عماد و خانواده او نه تنها برای لبنان که برای تمام جوامع آزاده یک الگو است گفت: علی‌رغم همه سختی‌هایی که مادر عماد مغنیه با شهادت چهار فرزندش تحمل کرد چون شیر در میدان ایستاد و در تلاش بود تا خادمی برای لبنان و خانواده شهدا باشد. از خداوند می‌خواهیم به همه توفیق دهد پاسدار خون اسلام و جبهه مقاومت باشیم.

سردار سرتیپ خسرو عروج مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران و از همرزمان شهید عماد مغنیه در این مراسم گفت: یک فرمانده باید خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد که حاج عماد به دلیل ویژگی‌های شخصیتی از برترین فرماندهان جنگی بود شهید مغنیه در شرایط سخت یا در شرایط آب و هوایی دشوار در میدان نبرد حاضر می‌شد و در عین حال مراقب بود که مورد شناسایی دشمن قرار نگیرد.

عروج با اشاره به اینکه هیچ یک از عملیات های مخفی عماد مغنیه هنوز کشف نشده است اظهار کرد: شهید مغنیه علت این موفقیت و پایداری در برابر دشمن لقمه حلال پدر و تربیت شیعی آنها می‌دانست شهید مغنیه همواره می‌گفت در فرهنگ عاشورایی همه ما باید به نحو احسنت عمل کنیم و این را بدانیم تمام ما انگشت کوچک رهبر انقلاب نمی‌شویم.

مشاور فرماندهی کل سپاه یادآور شد: تا چنین تفکراتی در جهان وجود دارد جهان در برابر این پایداری زانو می‌زند، حضرت امام فرمودند اگر ما قدم کوچکی در راه خدا برداریم خدا هم کار ما را سامان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مغنیه جنگ 33 روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز

مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم از معلم و بسیجی به عنوان دو واژه مقدس و بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی انقلاب که سربازان آن معلمان هستند باید در کشور تشکیل شود و معلمان باید وظایف خود را بشناسند و دشمن را از خواسته‌های نامشروعش که نشانه گرفتن فرهنگ و تفکرات جوانان و نوجوانان است ناامید کنند.

سعادتی از استاد شهید مطهری  بعنوان الگو و نمونه بارز یک انسان باشخصیت ، عالم ،فرزانه و متعهد یاد کرد و گفت: از واژه‌های معلم و بسیجی باید با احترام و احتیاط یاد کرد، زیرا بعنوان یک فرد متعهد و خادم  باید صلاحیت و لیاقت این واژه را داشته باشیم.

وی در سال ۱۴۰۳ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه طراز حیات طیبه اشاره کرد و گفت: این سند تحول اهدافی را دنبال می‌کند که بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  بحث معرفی الگو‌های معلمان  بزرگترین خلا و نقطه ضعف آموزش و پرورش کشور است یعنی باید بتوانیم الگو‌هایی را برای معلمان معرفی کنیم که بر اساس آنها پیش برویم و اینکه آیا مدارس ما نیز در مسیر تحول هستند یا نه.

سعادتی افزود: امسال ۵۷ شاخصه برای معلمان تعریف شده که همه این شاخصه‌ها در ابعاد شخصیتی شهید مطهری به چشم می‌خورد، زیرا ایشان ویژگی‌هایی داشتند که هم بین موافقان و هم مخالفان شناخته شده بودند بنابراین معلمان بسجی باید الگوی دیگر معلمان باشند و برای اجرا شدن بهتر سند تحول بنیادین همه دست به دست هم دهند و به موفقیت‌های بزرگ که تعلیم و تربیت نسل جوان کشور است دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زنده‌یاد حسام محمودی
  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • ننه گلبهار دوستت داریم
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم