Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد تیم او در حال ایجاد روش‌هایی استانداردی برای حضور خبرنگاران در نشست‌های خبری آینده است.

سندرز با اشاره به اختلافات میان کاخ سفید و سی‌ان‌ان در پی مشاجره لفظی میان این خبرنگار و ترامپ افزود اگر خبرنگاران خاص همانند جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان، نمی‎‌توانند مانند یک بزرگسال رفتار کنند سی ان ان لازم است تا شخص دیگری را که بتواند اینگونه رفتار کند، به کاخ سفید بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به فاکس نیوز اعلام کرد ما در حال کار بر روی این شیوه‌های استاندارد با تیم خود هستیم و با توجه به نزدیک شدن به عید شکرگزاری خواهیم دید که این فرآیند طول خواهد کشید. سندرز افزود: به نظر من استاندارد حداقل این است که اگر برخی از خبرنگاران همانند جیم آکوستا نتوانند مانند یک بزرگسال رفتار کنند سی ان ان لازم است کسی را به جای او بفرستد که بتواند اینگونه رفتار کند.

این اظهارات سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در حالی صورت گرفت که روز جمعه یک قاضی منطقه‌ای آمریکا به دولت این کشور دستور بازگرداندن مجوز ورود آکوستا را داد. مجوز خبرنگار سی ان ان پس از بروز مناقشه در نشست خبری هفته گذشته کاخ سفید لغو شد.

تیموتی کلی، قاضی منطقه‌ای که از سوی ترامپ به این مقام منصوب شد، روز جمعه دستور بازگرداندنی مجوز خبرنگار سی ان ان برای ورود به کاخ سفید را صادر کرد. با این حال ترامپ در مصاحبه‌ای با برنامه فاکس نیوز ساندی گفت اگر آکوستا در نشست‌های خبری بعدی کاخ سفید بدرفتاری کند او را از جلسه بیرون خواهم کرد یا نشست خبری را تعطیل می‌کنم. رئیس جمهور آمریکا آکوستا را فردی وحشتناک توصیف کرد و گفت سی ان ان باید شرمنده باشد که به این خبرنگار اجازه همکاری با این شبکه خبری برای کنفرانس خبری هفتم نوامبر را داده است.

آکوستا ضمن تمجید از رای دادگاه فدرال برای بازگرداندن مجوز ورود خود به کاخ سفید از تمامی خبرنگاران و سازمان‌های خبری برای حمایت از او که منجر به این رای داگاه شد، تشکر کرد. او از ماه ژانویه امسال از سوی سی ان ان به عنوان خبرنگار ویژه کاخ سفید منصوب شد.

هفته گذشته در جریان یک کنفرانس خبری، جیم آکوستا، ترامپ را بخاطر استفاده از واژه «تهاجم» برای اشاره به سفر کاروان مهاجران از آمریکایی مرکزی مورد چالش قرار داد. زمانی که خبرنگار سی ان ان قصد داشت درباره تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سوال بپرسد ترامپ به او گفته بود میکروفن را به نفر بعدی بدهد. با این حال آکوستا از این کار امتناع کرد و درگیری لفظی میان دو طرف آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید

خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه از همتایان خود مقیم در ایالات متحده آمریکا خواستند در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید را تحریم کنند .

به گزارش مشرق، مدافعان حقوق فلسطینی‌ها نامه‌ای به ۲ زبان‌ انگلیسی و عربی توزیع کردند و در آن از رسانه‌های آمریکا خواستند از شرکت در ضیافتی که برای ۲۷ آوریل ترتیب داده شده است، خودداری کنند.

نسخه انگلیسی زبان وبگاه خبری العربی الجدید بخشی از محتوای این نامه را منتشر کرده است که در آن آمده است: ما به عنوان روزنامه‌نگاران فلسطینی از شما همکارانمان در سراسر جهان می‌خواهیم که فوراً و قاطعانه علیه همدستی مداوم دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قتل عام هدفمند و آزار و اذیت خبرنگاران در غزه اقدام کنید.

در ادامه نامه، شرایط سخت کاری خبرنگاران در نوار غزه در مقایسه با ضیافت اختصاصی خبرنگاران توضیح داده شده است، تناقضی که خبرنگاران غزه با توجه به قدرتی که واشنگتن در اختیار دارد، آن را هم امتیاز و هم مسؤولیت می‌دانند.

«ایمان محمد» فتوژورنالیست مستقل و یکی از سازمان‌دهندگان این ابتکار به العربی الجدید گفت در حالی که نسل‌کشی در غزه وجود دارد، انجام روتین کارها توسط خبرنگاران و دولت آمریکا درست به نظر نمی‌رسد.

این عکاس که تاکنون چندین مهمانی شام را برای خبرنگاران در کاخ سفید پوشش داده است، می‌گوید ترتیب ضیافت شام برای خبرنگاران کاخ سفید رویداد منحصر به فردی است.

ایمان و سایر حامیان حقوق مردم فلسطین امیدوارند روزنامه نگاران از مراسم ضیافت کاخ سفید برای صدور یک بیانیه تاثیرگذار استفاده کنند.

در نامه مذکور آمده است: حرفه خبرنگاری با روشن کردن حقیقت و پاسخگو کردن قدرت، نقش اساسی در ایستادگی در برابر بی‌عدالتی دارد. امضاکنندگان این نامه می‌گویند: برای ما غیرقابل قبول است که از ترس یا نگرانی بابت شغل خود سکوت کنیم، در حالی که خبرنگاران در غزه همچنان به دلیل انجام همین کار ما دستگیر، شکنجه و کشته می‌شوند.

طبق اعلام سندیکای خبرنگاران فلسطینی، با گذشت بیش از ۶ ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش اشغالگر ۸۰ مقر نهادهای رسانه‌ای محلی و بین‌المللی را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده است و خبرنگاران را حین پوشش خبری با وجود پوشش خبرنگاری آنها هدف قرار می‌دهد و تاکنون ۱۴۰ خبرنگار و عکاس خبری بر اثر هدف‌گیری و بمباران بی‌رویه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • صدای پای ترامپ ، بلندتر از همیشه می آید
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی
  • خداحافظی دیوید تیلور از تشک کشتی و ورود به MMA؛ خبری از پایان طلایی نیست!
  • خبر‌هایی از طرح هایی که با حضور وزرا افتتاح شد
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید