Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

فردا راه‌آهن مراغه-ارومیه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حضور رییس‌جمهور در استان آذربایجان غربی به‌منظور افتتاح پروژه‌های بزرگی همچون افتتاح خط آهن مراغه-ارومیه، بیمارستان 216 تخت خوابی امام خمینی خوی و چندین طرح درمانی بهداشتی و عمرانی دیگر از جمله پروژه‌های گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاهی و نیروگاه سیکل ترکیبی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این درباره تاریخ افتتاح و چرایی ماهیت راه‌آهن مراغه-ارومیه گمانه‌زنی‌ و بحث‌ و نقدهای بسیاری در گرفته بود که فصل مشترک بسیاری از آنها، ضرورت افتتاح این پروژه در شرایط فعلی اقتصادی است.

آخرین این اظهارنظرها مربوط به معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن است. مازیار یزدانی در این‌باره گفت: حمل‌ونقل کالا در راه‌آهن مراغه-ارومیه با ساخت خطوط فرعی و اتصال آن به چشمه‌های بار توجیه‌پذیر خواهد بود که برای دستیابی به این مهم رایزنی‌های لازم در دست اقدام قرار دارد.

یزدانی تصریح کرد: در ابتدا راه‌آهن مراغه-ارومیه با نگاه حمل‌ونقل مسافر ساخته‌شد اما طبق تعریف جدید راه‌آهن از ایستگاه، کارکرد این ایستگاه فقط برای جذب و تخلیه مسافر نخواهد بود بلکه علاوه‌بر ارائه خدمات متداول ایستگاهی به‌عنوان یک مرکز تجاری-فرهنگی با هدف ارائه خدمات رفاهی جهت رفع نیازهای روزمره به مسافران و مراجعان نیز خدماتی را ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که عباس خطیبی، سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور درباره افتتاح این پروژه گفت: ما در حال رایزنی برای اتصال پنج مرز مهم استان آذربایجان غربی- به‌ویژه مرزهای مهم تمرچین و سرو- به راه‌آهن ارومیه از طریق خطوط آنتی هستیم.

عباس خطیبی با تاکید بر افزایش سهم ترانزیت ریلی با افتتاح مسیرهای ریلی جدید گفت: اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی امکان اتصال ۵ مرز این استان را به فاصله‌ای کوتاه به راه‌آهن سراسری کشور را فراهم می‌آورد.

خطیبی تاکید کرد: البته عدم اتصال این مرزها به شبکه ریلی مانع از انتقال بار این مناطق به شبکه ریلی نمی شود و صاحبان بار می‌توانند با طی یک مسافت کوتاه بار خود را به ریل منتقل کنند و از مزایا و فرصت‌های اقتصادی جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن استفاده کنند.

عباس قربانعلی بیک، کارشناس حمل‌ونقل ریلی درباره افتتاح این پروژه به خبرنگار ما گفت: اتصال مراکز استان به شبکه ریلی سراسری خوب است اما در شرایط فعلی صنعت ریلی و همچنین اقتصاد کشور، ضرورت دارد که سرمایه‌گذاری در کریدورهای اصلی ریلی کشور که تکمیل‌کننده کریدور شمال-جنوب و شرق به غرب هستند و با خود کسب درآمد و سود را به همراه دارند، صورت بگیرد.

 ارزش پروژه مراغه-ارومیه هزار میلیارد تومان برآورد شده و کل مسیر مراغه تا ارومیه ۱۸۳ کیلومتر با حداقل و حداکثر سرعت بین 90 تا 160 کیلومتر بر ساعت است که با هزینه 400 میلیارد تومان فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

این خط‌آهن یکی از اولویت‌های شرکت ساخت در بهره‌برداری از اتصال 5 مرکز استان به خطوط ریلی است که شامل اتصال استان‌های کردستان، همدان، گیلان و آذربایجان‌های شرقی و غربی به شبکه ریلی و اتصال خط‌آهن ایران-افغانستان از مسیر خواف و هرات است که طبق وعده‌ها همه این موارد تا پایان امسال اجرایی خواهند شد.

از جمع این 5 مسیر ریلی ۱۱۳میلیون تن خاک‌برداری شده و ۳۷ کیلومتر تونل و ۱۷ کیلومتر پل بالای ۲۰ متر ارتفاع برای این پروژه‌ها احداث شده است که قطارهای مسافری در همه این مسیرها می‌توانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای انتقال مسافر تردد کنند و تاکنون نیز هزار و100 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شامل پرداخت نقدی، اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت برای این 5 خط ریلی هزینه شده است.

زهرا ایرانشاهی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن قطار خط ریلی راه آهن آذربايجان راه آهن مراغه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز ارومیه به تهران؛ تکلیف مسافران چه شد؟

محمدعلی نائل قراملکی افزود: پرواز شماره ۵۶۷۷ یک شرکت هواپیمایی در مسیر تهران -ارومیه ساعت ۷:۱۵ صبح به سلامت در فرودگاه ارومیه به زمین نشست و علیرغم پذیرش مسافران مسیر ارومیه به تهران که در ترانزیت حضور داشتند به دلیل اعلام نقص فنیتوسط خلبان و صیانت از سلامت مسافران، پرواز فوق باطل اعلام شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در تمامی طول این مدت نمایندگان شرکت هواپیمایی مذکور در سالن‌های پروازی حضور داشتند و با سعه صدر پاسخگوی مسافران بودند و به درخواست مسافران و با هماهنگی رئیس ایستگاه آتا مسافرانی که درخواست داشتند با همان بلیط امروز، با اولین پرواز شرکت هواپیمایی مربوطه به تهران اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر| امضای قراردادهای توسعه شش میدان نفتی با حضور معاون اول رئیس جمهور
  • شکستی دیگر برای آمریکا در آفریقا؛ حضور نظامی در نیجر غیرقانونی اعلام شد
  • دقیقی: کمبود اقتصادی شمس‌آذر با حضور هواداران جبران می‌شود
  • جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در نمایشگاه قرآن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • لغو پرواز ارومیه به تهران؛ تکلیف مسافران چه شد؟
  • افتتاح هتل جدید تیم‌های ملی فوتبال با حضور وزیر ورزش + فیلم و عکس
  • افتتاح هتل جدید فدراسیون فوتبال با حضور وزیر ورزش
  • خروج غرب تهران از بن‏‌بست ترافیکی
  • جزء خوانی قرآن کریم در مرکز آماد شمال غرب ارتش