Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@04:42:25 GMT

۱۲ خانه قاجاری و صفوی در بافت تاریخی بشرویه مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۲۰۱

به گزارش ایلنا، بافت تاریخی بشرویه یکی از بافت‌های زنده و پویا محسوب می‌شود که در  فاصله ۳۰۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان جنوبی و در سمت شمال غربی این استان قرار گرفته است. گفته می‌شود این بافت تاریخی چهارمین بافت تاریخی خشت و گل خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

کاظم شنبم زاده (مدیر بافت تاریخی بشرویه) با اعلام اینکه ۱۲ خانه تاریخی با مشارکت مالکان خصوصیف پایگاه میراث فرهنگی و اداره میراث فرهنگی بشرویه مورد مرمت مشارکتی قرار گرفت، گفت: بافت تاریخی بشرویه یک بافت کاملا پویا و زنده است که در راستای الگوسازی مداخله در بناهای تاریخی و ارتقاء کیفیت فضا با همکاری مالکین در بناهای شاخص اقدامات مرمتی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این خانه‌های تاریخی متعلق به دوره قاجار و صفویه است که معماری اکثر این بناهای تاریخی از الگوی دو صفه و چهارصفه صفوی پیروی می‌کنند.

به گفته شنبم زاده، خانه تاریخی کیانی زاده، خانه برگی، خانه میربلوکی، خانه مشهدی پور، خانه هراتی از جمله بناهایی هستند که با مشارکت مالکان و پایگاه و اداره میراث فرهنگی بشرویه مرمت شد و خانه پناهی و خانه و ساباط مستوفی از جمله بناهایی محسوب می‌شوند که متعلق به شهرداری هستند که با مشارکت پایگاه مرمت شدند.

مدیر پایگاه تاریخی بشرویه با اشاره به اینکه فصل نخست مرمت این بناهای تاریخی به اتمام رسیده ادامه داد: مرمت این ۱۲ بنای تاریخی از خردادماه سال جاری آغاز شده و مرمت و استحکام بخشی بنا تا شهریورماه به پایان رسید.

او گفت: درحال حاضر مطالعات پایین محله بافت تاریخی بشرویه انجام گرفته و در نقاط دیگر بافت نیز نیازمند مشارکت کلیه نهادها، مالکین جهت ساماندهی و ارتقای کیفیت فضای شهری داخل بافت هستیم.

آنطور که شنبم زاده تاکید کرد: هم اکنون از محل اعتبارات زیرساخت در راستای الگوسازی، برق محور حاج علی اشرف با مشارکت شهرداری بشرویه اصلاح و ساماندهی شد که امیدواریم بتوانیم در سایر محورهای شاخص بافت نیز این اصلاح شبکه را انجام دهیم. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مرمت خانه قاجاری بافت تاریخی بشرویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب

علی اصغر زارع زاده مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: باتوجه به هشدار‌های گذشته و احتمال وقوع سیل در فصل بهار لایروبی و مرمت بند‌های استان در حال انجام است. 

وی افزود: در حال حاضر بند‌های صادق آباد، مروست، بهاباد۲و بهادران۲ در حال لایروبی است. 

زارع زاده ابراز کرد: باتوجه به آبگیری کامل بند دره گاهان در بارندگی ۲۹ فروردین، با همکاری مدیریت بحران شهرستان تفت و کشاورزان تخلیه حداکثری این بند برای آمادگی مهار سیلاب روز‌های آینده در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است