Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - کتابخانه عمومی 'برکت امیر المومنین (ع)' روز یکشنبه در روستای صلیحه شهرستان باوی به بهره برداری رسید.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این کتابخانه گفت: زمین این کتابخانه با زیربنای 220 متر مربع توسط یک خیر تهیه و کار ساخت آن از سال 94 شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور کوهی ‌رستمی با بیان اینکه در مجموع پنج میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این کتابخانه هزینه شده افزود: سه میلیارد و 70 میلیون ریال از اعتبار ساخت این کتابخانه از طریق اعتبارات تملک دارایی و 2 درصد نفت و یک میلیارد و 150 میلیون ریال نیز از سوی بنیاد برکت تامین شده است؛ همچنین 500 میلیون ریال برای تجهیز آن اختصاص داده شد.
وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت به توسعه روستاها بیان کرد: دولت در این دوره نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته و دارد و در کل خوزستان نیز با نگاه مثبت مسئولان کارهای خوبی در مناطق محروم در حال شکل گیری است.

** 11 کتابخانه در روستاها و مناطق حاشیه ای خوزستان بهره برداری می شود
مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به گسترش فضای کتابخانه های روستایی گفت: 11 کتابخانه در روستاها و مناطق حاشیه ای استان در حال ساخت هستند که این تعداد تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
وی بیان کرد: به دستور استاندار خوزستان مقرر شده برای روستاهای بالای سه هزار نفر ساخت کتابخانه مجهز و روستاهای بالای هزار نفر کتابخانه سیار در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق محرومیت فرهنگی را از استان دور کنیم.
کوهی رستمی با اشاره به شاخص های کتابخوانی در شهر باوی بیان کرد: به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک کتابخانه در باوی وجود دارد که به نسبت دیگر شهرستان‌ها شاخص خوبی است و باوی در این زمینه رتبه 11 را در خوزستان دارد.
وی شاخص زیربنا در باوی را برای هر نفر 2 متر خواند و بیان کرد: چهار درصد از جمعیت شهرستان باوی عضو کتابخانه است.
مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه 'برکت امیر المومنین'را تنها به عنوان یک کتابخانه نمی‎شناسیم بلکه یک مرکز فرهنگی است که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، دینی، ادبی و ... فعالیت می کند.
وی ادامه داد: برای این کتابخانه یکی از اهالی روستا به عنوان کتابدار معرفی می شود.
کتابخانه 'برکت امیرالمومنین (ع)' پنجاهمین کتابخانه عمومی روستایی خوزستان است. 220 کتابخانه عمومی در خوزستان وجود دارد.
روستای صلیحه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی در استان خوزستان است.
7164/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب كتابخانه عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی