Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@07:07:39 GMT

اجرای طرح آمارگیری زراعت سال 97 آذربایجان‎شرقی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۳۷۷

اجرای طرح آمارگیری زراعت سال 97 آذربایجان‎شرقی

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد فرج‎زاده پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک نفر کارشناس مسوول اجرایی، 24 نفر مامور آمارگیر، 6 نفر بازبین فنی، چهار نفر داده آما و 6 خودرو عوامل اجرایی این طرح را تشکیل می‎دهند.

وی افزود: فعالیت زراعت یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی است که به همراه باغداری 71 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد و مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی در سال1393، بیش از 2 میلیون و چهارصد هزار نفر بهره‌برداری کشاورزی دارای فعالیت زراعت در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرج‎زاده با بیان اینکه محصولات زراعی از مهم‌ترین منابع تامین غذای انسان‌ها هستند که نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند، افزود: کشت و کار محصولات زراعی منبع درآمد بسیاری از خانوارها به‌ویژه در نقاط روستایی است و علاوه بر آن اشتغال و امرار معاش بسیاری از افراد شاغل در بخش خدمات نظیر بازرگانان، خرده فروشان و شاغلان بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی به این فعالیت وابسته است.

وی توضیح داد: آمارگیری زراعت – 1397، یکی از طرح‎های نمونه‌گیری بسیار مهم و پیچیده بخش کشاورزی است که در آن، اطلاعات مهمی از این فعالیت نظیر"تعداد بهره‌برداری‌های دارای فعالیت زراعت"، "مساحت اراضی زراعی"،"سطح کاشت محصولات زراعی"و"میزان تولید محصولات زراعی" جمع‌آوری و نتایج به‌دست آمده با روش‌های علمی به کل استان تعمیم داده می‌شود.

فرج زاده تعداد نمونه آماری طرح را 2 هزار و 795 مورد با تعداد 324 نمونه شهری در قالب 14 شهر و 2 هزار و 471 نمونه روستایی در قالب 210 آبادی در استان آذربایجان‎شرقی برشمرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خاطرنشان ساخت: طرح آمارگیری زراعت اولین بار در سال 1371 و با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی کشاورزی 1367 اجرا شد؛ این طرح برای دومین بار با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی 1393 در پاییز سال جاری اجرا خواهد ‌شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور

کاظم وطن خواه به مناسبت سی ام فروردین روز آزمایشگاهیان، گفت: این روز فرصتی است که به نوبه خود از همکاران آزمایشگاهی در حوزه‌های بهداشت، درمان، بیمارستان ها، کلینیک‌ها و سایر بخش‌های آزمایشگاهی تقدیر کنیم.  خدمات این بخش در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و باکیفیتی را برای مردم فراهم کنند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهر‌های کوچک به شهر‌های بزرگتر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن‌ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳