Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:34:31 GMT

دانشمندان به دنبال جلوگیری از روند تضعیف بدن در فضا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۴۰۵

دانشمندان به دنبال جلوگیری از روند تضعیف بدن در فضا

دانشمندان "دانشگاه لیورپول"(Liverpool University) می‌گویند همان فرایندهایی که موجب عدم رشد عضله در فضانوردان می‌شود، سبب ضعیف شدن آنها در سنین بالاتر نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل ازاسکای نیوز، در حال حاضر پژوهشگران قصد دارند تا در ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایشاتی انجام دهند تا دریابند می‌توان روند ضعیف شدن بدن فضانوردان را معکوس یا آن را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها طی این آزمایشات قصد دارند سلول‌های عضلانی رشد یافته آزمایشگاهی را به فضا ارسال کنند، آنها انتظار دارند که این عضلات در فضا عملکردی مانند عضلات یک فرد مسن داشته باشد.

پروفسور "مالکوم جکسون"(Malcolm Jackson) از موسسه "Ageing and Chronic Disease" گفت: ما می‌دانیم که در زمین عضلات افراد مسن و حیوانات به ورزش و تمرین پاسخ نمی‌دهند اکنون می‌خواهیم بدانیم که آیا عملکرد عضلات در فضا نیز به همین صورت است یا خیر. ما می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم تا ببینیم که آیا می‌توان این روند را معکوس کرد یا خیر.

انتظار می‌رود آزمایشات نشان دهد که میکروگرانش در فضا باعث کاهش تولید پروتئین حیاتی که برای حفظ توده عضلانی لازم است، می‌شود.

ریزگرانش یا میکروگرانش به شرایطی گفته می‌شود که همانند بی‌وزنی و گرانش صفر(zero-g) است با این تفاوت که نیروی گرانش دقیقا صفر نیست.

این تحقیق به صورت خودکار در داخل ظروف مهر و موم شده حاوی داربست چاپ ۳ بعدی مینیاتوری با ساختارهای عضله انسانی که از نظر الکتریکی تحریک می شود، انجام خواهد شد.

"گراهام تارناک"(Graham Turnock)، مدیر اجرایی آژانس فضایی انگلیس، گفت: انجام تحقیقات عضلانی در جامعه مهم است. چالش بزرگی در جهت فعال نگه داشتن افراد وجود دارد و در تلاشیم تا دریابیم افراد در شرایطی مانند فضا که نمی‌توانند فعالیت زیادی داشته باشد چگونه می‌توانند توده عضلانی را حفظ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است

جعفر یازرلو  سخنگوی  سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از بامداد امروز در راستای افزایش ایمنی پرواز ها برخی از پروازهای داخلی و خارجی  ابطال و یا با تاخیر روبرو شدند که در این زمینه از تمامی مسافران  عذرخواهی می کنم،  گفت: از ساعت ۷ صبح  با توجه به نوتامی که صادر شد محدودیت های پروازی برداشته شد و تمامی پروازهای داخلی و خارجی برقرار شد.

وی افزود: از صبح امروز  شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی شده هستند.

او اظهار کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر تمامی پروازها برقرار است و مشکلی از  لحاظ پروازهای داخلی و خارجی  وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • امیرعبداللهیان: شورای امنیت به درخواست‌های مکرر ما برای جلوگیری از حملات اسرائیل هیچ اقدامی انجام نداد
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • حمایت شورای علمای افغانستان از عملیات وعده صادق