Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اتباطات و امور بین‌الملل جامعة المصطفی در کنفرانس گفت‌وگوی دینی میان شیعه و کلیسای ارتدکس گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان، زمینه ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر می‌سازد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه المصطفی امروز ۲۷ آبان ماه در پنجمین دوره "گفت‌وگوی ادیان، شیعه و ارتدوکس رومانی" در مجتمع عالی امام خمینی (ره) در مورد اهمیت گفت‌وگوی ادیانی بیان کرد: یکی از جهادهای بزرگ اسلامی کنترل بر نفس و خواهش‌های نفسانی خود همچنین مخالفت با شیطان و خواسته‌های او است که در اسلام از آن به جهاد اکبر یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جهاد دومی که بر انسان اشراف پیدا می‌کند و نسبت به جهاد اول سبک و آسان‌تر است و اگر در توان کسی است باید آن را در عالم به عنوان مرجع، اعلام کند نشر پیام صلح وآرامش است، پس در درجه اول باید بتوانیم در ذات درونی خود به آرامش و شکر الهی برسیم و بعد مبلغ صلح در جهان باشیم.

قنبری افزود: شکر ظاهری این است که کسی ما را خلق کرده و اگر او را سپاس می‌گوئیم این درواقع لازمه آرامش و صلح در درون خود ماست اما درجه دوم این است که صلح و آرامش را بین مردم منتشر کنیم تا بتوانند به دایره ایمان به خدا وارد شوند لذا ما همه افرادی را که ایمان دارند به ایمان به خدا و توحید و یگانگی خدا دعوت می‌کنیم و این عمل صلح و آرامش ایجاد می کند.

قنبری با بیان حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «ای کسانی که به خدا ایمان دارید باید همه انسان‌ها از دست و زبان و عملکرد و رفتار تو در امن و آرامش باشند» ادامه داد: بنابراین اگر کسی در همین زمان به محتوای این حدیث عمل نکند نمی‌توانیم او را مسلمان بخوانیم چون فقط عنوان مسلمان را انتخاب کرده است و اگر اسلام واقعی را قبول کند باید آرامش واقعی را به ارمغان بیاورد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعه المصطفی عنوان کرد: ما  مسلمانان و مسیحیان اگر کنارهمدیگر باشیم می‌توانیم پیام صلح را به دنیا بدهیم؛ این هدف مشترک همه ما هست که به تمام دنیا پیام صلح را منتشر و به ظیفه خود عمل کنیم.

قنبری در خاتمه گفت: انتشار پیام صلح به جهانیان پیش‌زمینه‌ای است که ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح را میسر سازد و اگر چنین کاری انجام دهیم ما پیروان واقعی آنان هستیم و به آن‌ها خوشامد می‌گوئیم و این صلح و آرامش در حقیقت روشی است که به کمک آن می‌توانیم نماینده امام زمان(عج) و حضرت مسیح باشیم و پیام آن‌ها را به جهانیان برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی با تسلیت درگذشت زهرا شجاعی، معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات، نوشت: آن مرحومه در طول عمر خود علاوه بر تلاش علمی در عرصه های اجتماعی از زمره بانوان پیش گام و تأثیرگذار بود.

به گزارش جماران؛ متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت خواهر گرانقدر و فرهیخته سرکار خانم زهرا شجاعی رحمت الله علیها را خدمت خانواده محترم ایشان و همه آشنایان و همکارانشان تسلیت عرض می نمایم.

آن مرحومه در طول عمر خود علاوه بر تلاش علمی در عرصه های اجتماعی از زمره بانوان پیش گام و تأثیر گذار بود.

خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور دارد و به بازماندگانشان صبر و اجر مرحمت فرماید.

سید حسن خمینی

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888410

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • تعداد شهدای حملات ارتش اشغالگر در سوریه به ۴۲ نفر افزایش یافت
  • چگونه اقدام به رفع بلاک در اینستاگرام کنیم؟
  • طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد / روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد/ طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات