Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دستگاه امنیتی مصر از روزهای پایانی ماه گذشته میلادی تاکنون ۴۰ وکیل و فعال سیاسی و حقوق بشری را بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی مصر از روزهای پایانی ماه گذشته میلادی (اکتبر) تاکنون ۴۰ وکیل و فعال حقوق بشری و سیاسی را بازداشت کرده‌اند که اغلب آنها از خانواده‌های بازداشت شدگان سیاسی حمایت بشر دوستانه و حقوقی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای امنیتی هیچگونه حکم بازداشتی را ارائه نمی‌دهند و هیچ پاسخی به تلاش خانواده‌ها و وکلای این افراد برای فهمیدن محل بازداشت‌شان نداده‌اند. برخی بازداشت‌ها به شکل "ناپدید شدن اجباری" انجام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود همچنین از دولت مصر خواست که هرچه سریعتر محل بازداشت این افراد را اعلام و تمامی بازداشت شدگان را آزاد کند.

در همین راستا، مایکل بیچ، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر، گفت: سرکوب مردم از سوی نیروهای امنیتی مصر افزایش یافته تا جایی که منجر به ناپدید شدن زنان و مردان شجاعی شده است که در تلاش برای حمایت از بازداشتی‌ها و پایان اقدامات سرکوبگرانه هستند و اینگونه به نظر می‌رسد که دولت به دنبال سرکوب جامعه مدنی مصر است.

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مصر تاکنون هشت زن و ۱۱ مرد وکیل و فعال در زمینه حقوق بشر را با یورش به منازل آنها بازداشت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديده بان حقوق بشر مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!