Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ۲۰۴ روزنامه حائز شرایط برای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات، ۱۰۴ مدیرمسوول روزنامه شرکت کرده‌اند؛ این در حالی است که برگزاری انتخابات تا حدود دو ساعت دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رسانه ایسنا، هفدهمین دوره از انتخابات نماینده مدیران مسوول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات، صبح یکشنبه (۲۷ آبان ماه) از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد تا ساعت ۶ بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این انتخابات محمد سلطانی‌فر ـ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ـ برای ساعاتی حضور داشت و از نزدیک در جریان روند برگزاری قرار گرفت.

همچنین قاضی ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور و نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات نیز در این انتخابات حاضر شد.

بر اساس این گزاشر، آماری که از میزان شرکت درباره انتخابات تا ساعت ۱۴:۳۴ اعلام شد، به شرح زیر است:

۳۰ درصد از کسانی که واجد شرایط بودند تا به این ساعت رأی داده‌اند که ۱۹ درصد آن‌ها زن بو ۸۱ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین بر اساس نوع مجوز رسانه‌ها، نمایندگانی از ۵۶ درصد رسانه‌های چاپی و همچنین ۴۲ درصد پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها رآی داده‌اند. این آمار درخصوص غیر برخط‌ها حدود یک درصد بوده است.

همچنین مدیران مسوول ۶۰ درصد از هفته‌نامه‌ها، ۴۷ درصد دو هفته‌نامه و زیر ۲۰ درصد ماهنامه‌ها در انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت شرکت کرده‌اند.

علاء‌الدین ظهوریان ـ دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ـ درباره وضعیت انتخابات به خبرنگاران توضیحاتی را ارائه داد و گفت: تا به این ساعت ۳۰ درصد رای داده‌اند و ما نیاز داریم که ۵۰ درصد + یک نفر در سامانه رای بدهند تا سامانه را ببندیم. هیچ فردی از رای‌ها و چگونگی آن خبر ندارد تا اینکه سامانه بسته شود، آن زمان آراء قابل دسترسی خواهد بود.

او ادامه داد: ما توضیح داده بودیم که تا یک ساعت قبل از شروع انتخابات کاندیداها می‌توانند انصراف دهند که ۴۵ نفر از انتخابات انصراف دادند و از کل ۱۶۷ نفر نامزد انتخاباتی، ۱۲۲ نفر باقی ماندند. زمانی که اکثریت آراء اخذ شود، پیروز مشخص خواهد شد.

ظهوریان بیان کرد: از بین ۳۴۱۵ مدیرمسوول که حائز شرایط رأی‌دهی هستند می‌توان به ۱۹۲۱ نشریه چاپی، ۱۴۶۳ خبرگزاری و پایگاه خبری و ۳۱ مدیر مسئول رسانه الکترونیک غیر بر خط اشاره کرد.

او با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن این انتخابات اظهار کرد: در دوره قبل بعد از انتخابات الکترونیکی نظرسنجی را انجام دادیم که بیش از ۹۳ درصد مدیران مسوول شیوه الکترونیک را مثبت ارزیابی کردند و کمتر از ۷ درصد شیوه برگزاری به روش قدیم یعنی حضوری را مناسب دانستند. اما تجربه نشان داده در شیوه الکترونیک بیش از ۵۱ درصد شرکت می‌کنند و این حجم از مشارکت را نمی‌توانیم به شیوه حضوری داشته باشیم. در دوره‌های قبل که انتخابات به شیوه حضوری برگزار می‌شد، فقط ۴۰۰ نفر شرکت می‌کردند. برای ما در آیین نامه اجرایی تکلیف قانونی تدارک دیده شده که به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار کنیم.

همچنین او در ادامه صحبت‌هایش به درصد آراء تا ساعت ۱۴:۵۶ اشاره کرد و گفت: تا این ساعت ۳۳.۵ درصد رای داده‌اند که به معنی هزار و ۱۱۴ نفر است.  

ظهوریان درباره افرادی که نامزد این انتخابات شده‌اند و سمت دولتی هم دارند، گفت: ملاک عمل ما مراعات قانون است. در قانون هیچ محدودیتی در این راستا وجود ندارد و همچنین برگزاری این انتخابات بر عهده سه نفر از اعضای هیات نظارت است که شامل نمایندگان قوه مقننه و قضاییه در هیات نظارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. رای‌دهی این انتخابات توسط مدیران مسوول برگزار می‌شود و کسی که انتخاب خواهد شد برگزیده مدیران مسوول است، بنابراین این یک انتصاب نیست.

این انتخابات تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و اگر رای دهی به حد نصاب برسد یعنی (۵۰ درصد + ۱ نفر) رای بدهند سامانه رای‌دهی بسته خواهد شد اما اگر تا ساعت ۱۸ تعداد آرا به حد نصاب نرسد ممکن است زمان انتخابات تمدید شود. پس از پایان انتخابات نتیجه آراء در سایت معاونت مطبوعاتی قابل دستیابی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان علیمرادی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس