Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  ؛ دولت ایتالیا در پایان ضرب الاجل کمیسیون اروپا برای بازنگری در بودجه سال آتی میلادی خود، آن را بدون تغییر دوباره به بروکسل بازپس فرستاد.
"متئو سالوینی" معاون نخست وزیر ایتالیا با تاکید برآنچه مقاومت این کشور در برابر درخواست اروپا برای کاهش هزینه ها نامید، گفت: بودجه پیشنهادی دولت ایتالیا به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالوینی گفت: ما از مواضع خود حتی یک میلی متر هم عقب نشینی نمی کنیم ؛بر اساس منشور اروپا ، کشورهای اروپایی موظف به تضمین اشتغال و رفاه شهروندان خود هستند اما بدون هزینه کردن، این کار تحقق نمی یابد.
"لوئیجی دی مایو"، دیگر معاون نخست وزیر ایتالیا هم گفت:«هدف ما این است که نسبت کسری بودجه ما به تولید ناخالص داخلی همان دو و چهار دهم درصدی بماند و رشد اقتصادی در سال آینده یک و پنج دهم درصد خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا ماه گذشته با طرح دولت ائتلافی ایتالیا برای افزایش هزینه ها مخالفت کرد و هشدار داد: در صورت تغییر نیافتن بودجه پیشنهادی این کشور بررسی روند اعمال انضباطی را آغاز خواهد کرد.
"ژان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی از بودجه پیشنهادی دولت ایتالیا گفت: این بودجه از اهداف مالی موردنظر اروپا فاصله دارد و معیارهای این اتحادیه را درباره برنامه بودجه رعایت نمی کند.
کمیسیون اتحادیه اروپا بر این باور است که رشد اقتصادی ایتالیا با طرح بودجه پیش بینی شده یک و دو دهم درصد خواهد بود و کسری بودجه این کشور نیز به دو و نه دهم درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
دولت راستگرای ایتالیا، متشکل از ائتلاف حزب «جنبش پنج ستاره» به رهبری "لوییجی دی مایو" و حزب «اتحاد» به رهبری "ماتئو سالوینی" است که در مجموع گرایش‌هایی ضد سیاست‌های مالی و مهاجرتی اتحادیه اروپا دارند و همین مسئله موجب افزایش تنش های اقتصادی و سیاسی بین رم و بروکسل شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا درخواست اروپا تغيير بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند