Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام عباس فرازی نیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین حسینی و رضوی با عنوان «شکرانه» که در مهدیه امام خامنه ای برگزار شده بود، اظهار کرد: هم در اربعین حسینی و هم در دهه پایانی صفر خدمات خوبی به زائران از جانب شما خادمین حسینی و رضوی ارائه شد.

وی با بیان اینکه زحمات بسیاری در این ایام را متحمل شدید، ادامه داد: زائران همه راضی و خشنود از پیاده روی و خدمات موکب ها، چه در کربلای معلی و چه در مشهد بودند و شاهد بر این رضایت، مصاحبه هایی است که با این عزیزان گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام فرازی نیا با تاکید بر اینکه ماجرای پیاده روی در فرهنگ اهل بیت(ع) را باید دقیق تر بررسی کنیم، گفت: ما مبلغان و روحانیون که دارای تریبون هستیم، باید بیشتر بر روی این قضیه حساس بوده و باید ببینیم سنت پیاده روی بر روی چه اصل واساسی است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این پیاده روی به سیره امام حسن مجتبی(ع) باز می گردد، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) مسیر مدینه تا مکه را ۲۵ مرتبه پیاده طی کردند و پیاده بازگشتند.

وی با بیان اینکه در روایات ائمه معصومین(ع) برای زیارت پیاده آداب فراوانی یاد شده، عنوان کرد: در احادیث فراوانی برای زیارت امام حسین(ع) ثواب های بسیاری نقل شده است؛ از جمله اینکه معصوم(ع) می فرماید «برای زائر امام حسین(ع) نسبت به هر قدم هزار گناهش آمرزیده می شود و 1000 درجه به درجاتش اضافه خواهد شد». همچنین اهل بیت(ع) برای زائران امام حسین(ع) که در پیاده روی به سختی افتاده اند، دعا می کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان از جمله محدث نوری و... به پیاده روی اربعین مشرف شده اند، عنوان کرد: در روایات داریم که پیاده رفتن به زیارت ائمه معصومین(ع) از تکرار آن زیارت، ثوابش بیشتر و بالاتر است. در این پیاده روی حالات معنوی مختلفی به انسان دست می دهد که او چنین حالاتی را در هیچ جای دیگر نمی تواند به دست آورد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد اربعین، افزود: ایشان می فرماید «این جریان‌ مغناطیسی اباعبدالله(ع) همه را به سوی خود می کشاند»؛ لذا امسال طبق آمار استانداری خراسان رضوی بیش از 4000 نفر مسیر مشهد را پیاده طی کرده اند‌. امسال در دهه پایانی صفر زائر پیاده از کربلا معلی داشتیم و در حال حاضر نیز 4 کاروان در حال اعزام به مشهد هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی پیاده روی اربعین قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی که در سالن سینما اشراق برگزار شد؛ محفل شعر کودک و نوجوان رضوی، شعرخوانی شاعران عرصه ادبیات کودک و نوجوان کشوری و استان قم و نقد و بررسی مجموعه شعر رضوی امام رضای مهربان (با موضوع امام رضا علیه السلام) و آمدی در شهر ما گل کاشتی (با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها) از مهمترین برنامه‌های این جشنواره ملی بود.

در این جشنواره از شاعر پیشکسوت شعر کودک رضوی محمد کاظم مزینانی نیز تقدیر شد.

در پایان این مراسم از شاعران برتر کشوری و استانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری