Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:23:07 GMT

جوانمرد مهندس

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۶۵۷

جوانمرد مهندس

مجله مهر: محمدمهدی حاجی پروانه در روزنامه صبح نو یادداشتی درباره محمد اژدری نوشته است که در زیر می خوانید: «یکم: «عمو امیر... عمو پا شو بریم دیگه! مگه تموم نشد؟» بچه‌های قدونیم‌قد، دوره‌اش کرده بودند. دخترها و پسرهای کم سن و سالی که لباس‌های نو، توی تنشان برق می‌زد. درست عین چشمشان، وقتی‌که داشتند کوله‌پشتی‌های نو مدرسه و لوازم‌التحریر داخلش را به هم نشان می‌دادند و از خوشحالی، تمام صورتشان پر می‌شد از خنده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان کار و خیابان، بعد از مراسم جشن روز جهانی کودک، «عمو» را دوره کرده بودند و سریع‌تر عجله داشتند خودشان را به خانه برسانند و لباس‌ها و لوازم التحریری که هدیه گرفته بودند، نشان پدر و مادرهای‌شان بدهند. «عمو» اما عجله‌ای نداشت و می‌خواست مطمئن شود همه بچه‌ها همه هدایای‌شان را گرفته‌اند. عموی آشنای بچه‌های کار و خیابان پایتخت، رفیق دور و تازه بازیافته‌ام بود. «امیرمحمد اژدری» که از حدود 13 سال پیش و اولین آشنایی‌مان در دانشگاه فنی تهران جنوب، اصلاً تکان نخورده بود. همان جوان پرشور و شر که حتی گاهی شلوغ‌کاری‌ها و دیوانه‌بازی‌هایش همه‌مان را به خنده و تعجب وا می‌داشت. با انرژی تمام‌نشدنی و زبان گرمش که «جان» گفتن‌هایش ترک نمی‌شد. با آن هیکل بامزه فربه که از بس می‌دوید همیشه در حال نفس‌نفس زدن بود و به جرئت می‌توانم بگویم هر جا حرف و کاری از اردوی جهادی و سرکشی به محرومان در شهرداری تهران بود، حتماً ردپایی از او پیدا می‌کردیم. عموی مهربان بچه‌ها، بعد از دانشگاه، همه فکر و ذکرش شده بود رسیدگی و سرکشی به بیغوله‌ها و جاهایی که روی نقشه ایران، باید چنددقیقه‌ای بگردی دنبالش تا پیدایش کنی.

 دوم:

اوایل شهریورماه پارسال بود که خبر واژگونی خودروی حامل بروبچه‌های گروه جهادی «طلوع حق» بچه‌های جهادی را داغدار کرد. آن سانحه، دو تا از بهترین‌های آن گروه را که بانی ابتکار جالب «سه‌شنبه‌های مهدوی» بودند، گرفت. طبق روال این چند سال، فکر کردم نزدیک‌ترین آدم به آن‌ها، می‌تواند «امیرمحمد» باشد. مثل همیشه کارم را خیلی زود راه انداخت. جوری که یقین کنم «مهدی جان» گفتن‌هایش از ته دل است و می‌خواهد هوای رفیق‌هایش را همیشه داشته باشد. با کمک امیرمحمد، در سخت‌ترین شرایط ممکن و با کمترین فاصله زمانی ممکن، با چندنفری از اعضای آن گروه مصیبت‌دیده، حرف زدم و گزارشی شد با تیتر «اردوی جهادی تا بهشت» که شهریورماه ۹۶ در روزنامه «صبح نو» منتشر شد.

 سوم:

«حاجی! یه سوژه دارم برات خوراک گزارش.» این را که از پشت خط گفت، شروع کرد با آب‌وتاب، جزئیات را شرح دادن. رگ خواب همدیگر را بعد از چند سال کار مستقیم، دیگر خوب می‌دانستیم. او با هیجان از اردوی جهادی صحبت کرد و دندانپزشکان جوان «آفتاب مهتاب ندیده و لای پر قو بزرگ‌شده» ای که قرار بود چند روزی با دم‌ودستگاه دندانپزشکی‌شان را در یکی از محروم‌ترین و بد آب و هواترین روستاهای جنوب ایران بگذرانند. طبیعی بود که این سوژه، ذهن هر خبرنگاری را هم قلقلک دهد. جزئیات سفر را پشت گوشی و در مسیر سفر، داد و قرار و مدار گذاشتیم آن‌جا هم با هم ارتباط داشته باشیم. نتیجه، شد یک گزارش تأثیرگذار دیگر که بدون همراهی رفیق جهادگرمان اصلاً از آن خبردار هم نمی‌شدیم.

 چهارم:

خبر که صبح شنبه رسید تا چند دقیقه خیره و مبهوت، مات مانیتور بودم. رفقا یکی‌یکی از اتفاقی تلخ خبر می‌دادند. اتفاقی که باورش برای همه‌مان، نه حتی سخت که غیرممکن بود. مگر می‌شود آن پسر پرشر و شور بروبچه‌های جهادی، حالا جان در بدن نداشته باشد؟

اینستاگرامش را باز می‌کنم و یکی‌یکی استوری‌ها را می‌بینم. از آرامش خلیج فارس گفته و از بندر محروم دیر. پست‌ها را دوباره نگاه می‌اندازم. آلبوم عکس‌هایش هم مثل خودش است. جوان عاشق فوتبال و علاقه‌مند به سیاست، عاشق زیارت سیدالشهدا و البته مجذوب کارهای جهادی و سفر به دورافتاده‌ترین نقاط ایران و معاشرت با فراموش‌شده‌ترین مردمان این سرزمین.

پایین همه پست‌ها اما، اولین پست اینستاگرامش، انگار چکیده همه این سال‌های آشنایی‌ام با او بود. عکسی از پرچم سرخ «یا حسین» روی سینه دیوار و شرحی کوتاه که با این جمله تمام می‌شد: «زیر این پرچم، هم‌قسم شدیم ایران رو آباد کنیم.» و بعد هشتگ زده بود: «#توفیق #خدمت #کار_فقط_برای_خدا»

پنجم:
صدای بچه‌های کار و خیابان، بعد از جشن آن روز هنوز توی گوشم است: «عمو امیر... عمو پا شو بریم دیگه! مگه تموم نشد؟»

کد خبر 4461720

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای جهادی اردوی جهادی سانحه تصادف مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آفتاب‌‌نیوز :

طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های ضدایرانی دور جدیدی از شایعات را علیه برخی چهره ها و افراد منتسب به آن ها آغاز کردند.

در تازه ترین شایعات رسانه های ضدایرانی، برخی مدعی شدند ماجد علم الهدی فرزند آیت الله علم الهدی امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری جوانمرد است که 4 هزار درخت هیرکانی را نابود کرده.

این درحالی است که استعلام نام وی در بین سایت های رسمی چنین موضوعی را ثابت نمی کند. همچنین وی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.وی افزود: تاکنون به هیچ یک از زیر مجموعه های گردشگری این هلدینگ نرفتم و شخصا سرمایه ای برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پسر علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • پاسخ فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • سهامداری فرزند علم الهدی در یک هلدینگ گردشگری صحت دارد؟
  • بازگشت شکوهمند تونی کروس؛ عملکرد مهندس آلمان‌ها پس از برگشت به تیم ملی
  • نامگذاری پارک ۶.۵ هکتاری گلسار به نام «جوانمرد»
  • حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد
  • ۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • طارمی مهندس تیم ملی شد!
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند