Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موضوع آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز لیزر درمانی، اولویت اصلی در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه به شمار می‌رود که با جدیت در دستور کار قرار دارد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالخالق کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای امسال 882 پرونده‌ تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو در این کمیسیون مطرح شده که با هماهنگی‌ با مسئولان دستگاه قضایی استان فارس و شهرستان شیراز و پیگیری‌های مستمر این کمیسیون، منجر به صدور دستور قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال 97 تا کنون، 882 پرونده برای رسیدگی به کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه ارسال شد که از این تعداد 770 پرونده به تعزیرات حکومتی استان، 57 پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، 11 پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی از پرونده‌ها نیز به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ارجاع داده شد.

 نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 19 مرکز غیر مجاز شامل مرکز پوست، مو و زیبایی، طب سنتی، مطب پزشکان، لابراتوار دندانپزشکی و دندانسازی، عینک فروشی و کافی شاپ عرضه کننده گاز های بیهوشی، توسط کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی پلمب شد.

کشاورزی بیان کرد: موضوع آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز لیزر درمانی، اولویت اصلی در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه به شمار می‌رود که با جدیت در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده با هماهنگی معاونت بهداشتی و اصناف و همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی استان فارس و شهرستان شیراز، برخورد می‌شود و در این راه تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه دریافت تعرفه یا هر گونه وجه اضافه از بیماران، خط قرمز دانشگاه محسوب می‌شود، بیان کرد: هرگونه وجهی فراتر از تعرفه وزارت بهداشت و خارج از بیمارستان، از بیمار جهت اعمال درون بیمارستانی ممنوع است.

کشاورزی گفت: یکی از کمیسیون‌های مهم در دانشگاه علوم پزشکی کشور، کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم و حتی پرداختی‌های مردم در بیمارستان‌ها را در بر می‌گیرد.

وی گفت: تیم کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه موظف است مواردی که نیاز به پیگیری و بررسی حقوقی و قضایی دارد، از معاونت‌ها جمع‌آوری و با حضور رئیس یا معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان، تصمیم‌گیری و به مقام قضایی ارجاع کند. 

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه گفت: اگر افرادی غیرپزشک و یا غیر از کادر پزشکی، در حوزه پزشکی مداخله کنند، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت محسوب می‌شوند و با آنان طبق مقررات و با دستور قضایی برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت جامعه امری بسیار ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد. 

کشاورزی با بیان اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هموطنان دارد، تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، در اسرع وقت با شماره تلفن شبانه‌روزی 1819 و 190 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارتخانه بهداشت صادر شده به شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر بیمارستان جدید تعلق نخواهد گرفت که این موضوع باعث ایجاد مشکلات جدی شده است.

رضا احمدی با بیان اینکه بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان منتظر دریافت ماده ۲۳ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، افزود: بیمارستان دوم گناباد و بیمارستان ۶۴ تختخوابی بجستان در پیچ و خم بخشنامه‌های وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه «بهلول» این دانشگاه در وسعت ۳۰۰۰ متر مربع شامل تخت‌های بستری، بخش سوختگی و ناباروری نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی در خصوص وضعیت بخش سوختگی این مرکز افزود: بخش سوختگی این دانشگاه به یک بخش تخصصی با ۳۴ تخت تبدیل شده که شامل ۲۶ تخت روانپزشکی، ۶ تخت برای سوختگی و یک بخش هم برای ناباروری با سطح دو است.

احمدی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای بخش سوختگی ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون فقط ۲۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است. البته پروژه‌های این بخش برای اینکه از حمایت‌های لازم برخوردار شوند باید ماده ۲۳ را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت کار در بخش سوختگی به هیچ عنوان متوقف نشده و پروژه فعال و اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است افزود: بخش سوختگی بیمارستان بهلول به یک بخش تخصصی تبدیل شده است.

 

دیگر خبرها

  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز از پرواز آمریکا جا ماندند
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت