Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آگاه در بانک مرکزی با اشاره به آغاز فرایند اتصال بانک‌های خارجی به سامانه پیام‌رسان مالی ایرانی، گفت: بانک مرکزی در حال ایجاد و استقرار بسترهای دیگر ارتباطات مالی در جهان است.

یک مقام آگاه در گفت‌‌وگو با فارس، درخصوص راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوئیفت، اظهارداشت: موضوع در حال پیگیری است و در این زمینه با برخی کشورها در حال همکاری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و دانه دانه به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند.

این مقام مسئول با تایید اینکه همه بانک‌های ایرانی به این سامانه متصل شده‌اند، در پاسخ به این سوال که این سامانه در چارچوب سپام است، گفت: بله تقریبا در همان چارچوب است.

وی تاکید کرد: البته بستر فقط سپام نیست و بانک مرکزی در حال ایجاد بسترهای جدید است و حتی با برخی بانک‌ها کانال‌های متفاوت دیگری راه‌اندازی می‌شود.

سوئیفت به درخواست آمریکا عضویت و فعالیت بانک‌های ایرانی به غیر از 12 بانک را به حالت تعلیق درآورد.

به تازگی اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاکچین ایران که یکی از سازمان‌های متخصص در زمینه بلاکچین و مسئول معرفی فناوری دیجیتال است، به امضا رسانده است.

یوری پریپاچکین، رئیس اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه گفت:« تجربه و تخصص شرکتش می‌تواند در ایران که وضعیت به علت قطع سوئیفت پیچیده تر از روسیه است، مورد استفاده قرار بگیرد.»

پریپاچکین خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعات ما، توسعه فعال یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت در حال حاضر در حال انجام است. ابزارهای رمزنگاری اقتصادی می تواند کاملا به طور موثر برای دور زدن محدودیت ها استفاده شود و به همین دلیل است که از این پتانسیل باید در این موقعیت ژئوپلتیکی کنونی استفاده کرد.»

به تازگی عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد تهران از گزینه‌های بانکی جایگزین به دنبال قطع سوئیفت استفاده خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بانک خارجی سوئیفت بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تکنیک عالی برای اتصال مجدد سیم برق قطع شده به دو شاخه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعمیر لامپ LED با سیم ظرفشویی توسط برقکار آمریکایی (فیلم) نحوه وصل کردن صحیح و اصولی سیم‌ها به یکدیگر به روش برقکار چینی (فیلم) نحوه تعمیر لامپ LED قدیمی با کمک یک مداد (فیلم)

دیگر خبرها

  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال در جلسه کمیته فنی
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • یک تکنیک عالی برای اتصال مجدد سیم برق قطع شده به دو شاخه (فیلم)
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است