Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@20:14:38 GMT

رونمایی از کتاب بزم باران در زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۹۸۹۸

رونمایی از کتاب بزم باران در زاهدان

صبح امروز طی مراسمی از کتاب "بزم باران" با موضوع خاطرات و زندگی نامه سردار حبیب لکزائی در زاهدان رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون،  صبح امروز طی مراسمی از مجموعه خاطرات حبیب دلها سردار حاج جبیب لکزائی در قالب کتابی با عنوان "بزم باران" رونمایی شد.
کتاب بزم باران در ژانر دفاع مقدس توسط سعید عاکف نوشته شده و به همت انتشارات ملک اعظم به شمارگان یک هزار نسخه به چاپ رسیده است و در آن خاطراتی از زندگی سردار شهید حبیب لک زایی نقل شده که بر اثر شدت جراحات دوران دفاع مقدس در ۲۵ مهرماه سال ۱۳۹۱ به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بزم باران، در وصف مردی است به حبیب دلها و پدر معنویی بسیجیان سیستان شهرت یافته و با وجود اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ روز مرخصی طلب داشت و در بدنش بیش از ۶۰ میهمان ناخوانده از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده بود در زندگی کاملا ساده و مردمی بود و با وجود اینکه در جای جای بدنش انواع ریز و درشتش ترکش ها جا خوش کرده بودند و ۷۷ درصد سلامتی‌اش را به خاطر دین و میهن با خدای خود معامله کرده بود در زندگی هیچ ادعایی نداشته و هیچ گاه همچون برخی مسئولین نجومی بگیر زندگی نکرد.
پدر معنویی بسیجیان سیستان به واسطه سلامتی روحش، با آن ۲۳ درصد باقی مانده از سلامتی جسمی، در طول بیست و پنج سال خدمت در مسیر انسانیت توانست اقداماتی را انجام دهد که خیلی‌ها با 100 در صد سلامتی‌شان و در صدسال نمی‌توانند انجام دهند یا در واقع نمی خواهند کاری انجام بدهند.
سؤال و جواب‌های امتحانی، حق انتخاب، کودک معلم، پسر پدربزرگ، قصه باران، از چشم من، معجزه، احساس رئیسی، کار مهم، گیر کار، عبور از دامنه‌ها، ملاقات از نزدیک، در مسیر کربلا از جمله سرفصل‌های این کتاب دفاع مقدس به شمار رفته و هم‌اکنون با بهای 18 هزار تومان توسط انتشارات صدراعظم در بازار کتاب ارائه شده است.
در بخشی از کتاب آمده است: "روز تشییع شهدا تاسوکی، موقعی که عده‌ای از مردم بی‌مهابا معترض نیروهای ناجا شدند، سردار با مجموعه خودش رفت بین آن‌ها حائل شد و از همه چیزش مایه گذاشت تا جلوی یک اتفاق تلخ‌تر را بگیرد، در آن صحنه، خودم شاهد بود و دیدم و شنیدم که خیلی‌ها به حاجی نیش و کنایه زدند که تو خودت داغ ندیدی که داری از اینا حمایت می‌کنی، فکر می‌کردند به خاطر لباسش و به خاطر وظیفه‌ کاری‌اش آنجا حاضر شده، منتظر بودم سردار یک کلمه بگوید فرزند و داماد خودم هم شهید شده و برادرم اسیر ولی هیچ نگفت، نیش و کنایه‌ زن‌ها، وقتی عکس مسلم و عکس نعمت‌‌الله را دیدند و فهمیدند تابوت آن‌ها بین شهدا است، شرمندگی‌شان تماشایی بود، بعضی خودشان را به پای سردار می‌انداختند."
 
بیانات رهبری راهنمایی کلیدی برای نوشتن زندگی نامه شهدا شد
در حاشیه این مراسم نویسنده کتاب‌های بزم باران با دعوت از عموم جوانان و نوجوانان برای مطالعه زندگی نامه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اظهار داشت: به راستی تنها چیزی که موجب شد به سوی نویسندگی و نوشتن زندگی نامه شهدا روی بیاورم فرمایش مقام معطم رهبری و تاکید ایشان پیرامون زنده نگهداشت یاد شهدا بود.
وی افزود: خواندن کتاب بزم باران برای هر کسی میتواند درس های بزرگی داشته باشد، در این کتاب خاطراتی وجود دارد که با مطالعه آن متوجه می‌شویم که حاج حبیب لک زایی دارای چه شخصیتی والایی بودند.
سعید عاکف با اشاره به گوشه ای از زندگی حبیب دلها، بیان کرد: او کسی است که وقتی فرزندش و داماد خانواده‌شان در حادثه تروریستی تاسوکی به شهادت رسیدند تفاوتی میان شهدای خود و شهدای دیگر قائل نشد.
 گفتنی است سردار شهید حبیب لک‌زایی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق ایران و جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بود.
وی متولد 18 شهریور 1342 بود و پدر بزرگوارشان از روحانیون فعال و مبارز منطقه و اساتید حوزه و امام جمعه موقت شهرهای زابل، زهک و ادیمی می‌باشد.
این سردار شهید در طول جنگ ایران و عراق در عملیات فتح المبین و کربلای پنج حضور داشت و سابقه بیش از 100 ماه حضور در مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور را دارد.
سردار شهید لک زایی در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت نیروهای اعزامی از منطقه سیستان را عهده دار بوده‌است. در آن زمان نیروهای اعزامی از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در موقعیت لشکر 41 ثارالله قرار می‌گرفتند که فرمانده آن حاج قاسم سلیمانی (که در حال حاضر فرمانده قدس سپاه پاسداران و دارای درجه سرلشگری است) و قائم مقام آن حاج قاسم میرحسینی (که در عملیات کربلای پنج کشته شدند) بوده است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار کرد: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی 45 سال گذشته، مقوم و پیش‎برنده این نهضت الهی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع، در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود که پس از تلاشهای ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال 1403، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی بوجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم موثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیتهای اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم کرده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که بحمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • عکس | جریان زندگی پس از سیل در دشتیاری !
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود