Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی 97_98 حدود 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت پاییزه گندم اختصاص یافته که از نظر سطح زیر کشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش دارد.

علیرضا دهمرده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند کشت پاییزه گندم در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت کاهش سطح زیر کشت گندم در سیستان و بلوچستان را قطع آب رودخانه هیرمند در منطقه سیستان ذکر کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با تشکیل کلاس های آموزشی، استفاده از بذور اصلاح شده و متناسب با اقلیم هر منطقه، استفاده از سامانه های نوین آبیاری و نظارت بیشتر در مراحل کاشت، داشت و برداشت تولید گندم را در واحد سطح افزایش دهیم تا جبران کاهش سطح زیر کشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: کشت پاییزه گندم در استان از اوایل آبان آغاز می شود و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار تن انواع بذر اصلاح شده، 7 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی و 2 هزار تن سموم میان کشاورزان گندم کار سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
دهمرد متوسط برداشت گندم در اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان را سه تن در هکتار ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال‌ زراعی 97 _98 بیش از 120 هزار تن گندم از اراضی استان برداشت شود.
وی افزود: بیش از 50 هزار نفر در سراسر استان در کار تولید گندم اشتغال دارند.
کارشناس مسئول زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: کار برداشت محصول گندم با توجه به شرایط آب و هوایی همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود و به تدریج تا اوایل تیرماه به مناطق شمالی می‌رسد.
حاجیان افزود: دوره کاشت، داشت و برداشت گندم در مناطق دیگر کشور 6 ماه اما در سیستان و بلوچستان باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب حدود چهار ماه است بطوریکه سیستان و بلوچستان اولین استان کشور است که گندم در آن برداشت می‌شود.
7314 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كشت پاييزه گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی