Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور الجزائر در پیامی مکتوب به پادشاه مغرب، بر تحکیم روابط برادرانه دو کشور و همبستگی بین دو ملت تأکید کرد.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالعزیز بوتفلیقه» امروز یکشنبه تلگرافی به «محمد ششم» پادشاه مغرب ارسال و طی آن فرا رسیدن شصت و سومین سالروز استقلال مغرب را به وی تبریک گفت.

بوتفلیقه در این نامه ضمن تبریک سالروز استقلال مغرب، برای ملت این کشور آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیام تبریک بوتفلیقه به پادشاه مغرب در حالی است که محمد ششم اخیرا الجزائر را به گفت‌وگوی مستقیم و صریح به منظور حل اختلافات دو کشور فراخواند.

محمد ششم تأکید کرد: «مغرب برای گفت‌وگوی مستقیم و صریح با الجزائر به منظور حل اختلافاتی که مانع توسعه روابط دو کشور می‌شود، آماده است.»

مرز بین الجزائر و مغرب از سال ۱۹۹۴ بسته است و آخرین نشست دو کشور نیز به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد.

منطقه مورد منازعه الصحراء از جمله علل اصلی اختلافات بین مغرب و الجزائر است و پیش از این «عمر هلال» نماینده مغرب در سازمان ملل گفته بود که کشورش خواهان مذاکرات مستقیم درباره این منطقه با مشارکت الجزائر است و بدون الجزائر مذاکراتی در کار نخواهد بود.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال ۱۹۷۳ دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال ۱۹۷۶ که نیرو‌های اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مغرب درگیر شده است.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

اخیرا دولت مغرب مدعی شد که ادله‌ای درباره اقدام حزب‌الله برای تسلیح و آموزش عناصر جبهه پولیساریو و دست داشتن یک عضو سفارت ایران در الجزائر برای تسهیل ارتباطات بین رهبران این جنبش و اعضای پولیساریو در دست دارند.

این اتهامات البته از سوی ایران و حزب‌الله رد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الجزایر پادشاه مغرب رئیس جمهور الجزایر حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، سازمان لیگ فدراسیون والیبال طی اطلاعیه‌های جداگانه به مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر، دسته یک و دسته دو زنان از آن‌ها درخواست کرد تا پایان وقت اداری دوشنبه ۳۱ اردیبهشت نسبت به ارسال مکتوب اعلام آمادگی خود برای حضور در این رقابت‌ها اقدام کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«احتراما، نظر به برگزاری مسابقات لیگ برتر، دسته اول و دسته دو زنان باشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ به اطلاع می‌رساند، باشگاه‌هایی که تمایل به حضور در مسابقات فوق‌الذکر را دارند مقتضی است تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام آمادگی خود را به صورت مکتوب به سازمان لیگ فدراسیون ارسال کنند.

ضمناً اعلام انصراف باشگاه از حضور در مسابقات یا انتقال امتیاز می‌بایست در سربرگ باشگاه و ممهور به مهر باشگاه باشد.

لازم به ذکر است، ارائه نام کاربری و پسورد و باز شدن سامانه ملی والیبال جهت واریز ورودیه و ثبت قرارداد با بازیکنان و کادر فنی تیم منوط به تأیید امور مالی و کمیته انضباطی فدراسیون (جهت تأیید تسویه حساب کامل با بازیکنان و فدراسیون) است.

خواهشمند است، به جهت تسریع در روند انجام امور یک نماینده به همراه شماره تماس ایشان برای ارتباط مستقیم سازمان لیگ با باشگاه مربوطه به این سازمان اعلام گردد.»

کد خبر 6087833 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت