Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران، تشکیل کمیته ای در دولت برای نحوه مقابله با تحریم ها، افتتاح هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج، دستگاه های ناظر بر قیمت شیر دست به کار شدند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۷ آبان ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران، تشکیل کمیته ای در دولت برای  نحوه مقابله با تحریم ها، افتتاح هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج،  دستگاه های ناظر بر قیمت شیر دست به کار شدند  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۷ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روابط ایران و عراق؛ راهبردی و مستحکم/آمریکا نمی تواند تحریم ها را حفظ کند

«حسین امیرعبدالهیان»، مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه «نگاه یک» تاکيد کرد: حجم بزرگ از حملات و فشار‌ها و ایجاد شبهات منطقه‌ای و بین المللی علیه روابط خوب تهران و بغداد نشان دهنده استحکام و عمق روابط راهبردی دو کشور ایران و عراق است.

وي با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی در سال‌های اخیر، موضوع عراق است، افزود: کشورمان به گونه‌ای در سطح نظام و به شکل عالی، تحولات مربوط به­ روابط تهران و بغداد را مدیریت کرد که عراق از یک دشمن بالفعل به متحد راهبردی کشورمان تبدیل شد.

«عبدالهيان» ادامه داد: برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران این سطح از روابط و همکاری‌ها و ارتباطات مردمی دو کشور ایران و عراق کم نظیر است.

مدیر کل امور بین الملل مجلس اضافه کرد: پیوند‌های کشورمان با عراق به قدری عمیق است و طیف گسترده ای­ از افراد و سیاسیون در عراق وجود دارند که دوستان جمهوری اسلامی ایران هستند و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا درک درستی از تحولات روابط ایران و عراق ندارد.

 

سرپرستان ایدرو و سازمان توسعه تجارت منصوب شدند

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «شهریار طاهر پور»، عضو هیات عامل و معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد. در این حکم تصریح شده است: «با صرف همت و تلاش مضاعف و حسن هماهنگی و تعامل با عوامل خبره و صاحب نظر و بهره گیری از ظرفیت های موجود موجبات پیشبرد وظایف خطیر به خصوص رشد و توسعه صنعت و نوسازی صنایع ایران را با اعمال تصمیمات مناسب و شجاعانه فراهم کنید.»

برپایه این گزارش، همچنین «محمدرضا مودودی» با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سرپرستی سازمان توسعه تجارت ایران منصوب شد. وی که پیش از این عهده دار معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران بود با حکم وزیر ضمن حفظ سمت خود، به سرپرستی این سازمان منصوب شد.

 

بررسی شرایط تحریم ها و راهکارهای مقابله با آن در جلسه غیرعلنی

«احمد انارکی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز یکشنبه 27 آبان مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه غیرعلنی آقایان «همتی»، رییس کل بانک مرکزی، «دژپسند»، وزیر اقتصاد و «نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه حضور دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه با موضوع بررسی شرایط تحریم ها و راهکارهای مقابله با آنها تشکیل شده است و تاکنون مرکز پژوهش های مجلس گزارش خود در این زمینه را ارایه کرده است و قرار است آقایان همتی، نوبخت و دژپسند نیز گزارشی از شرایط اقتصادی ارایه دهند.

 

دستگاه های ناظر بر قیمت شیر دست به کار شدند

افزایش قیمت شیر مسئولان را بر آن داشت تا در این بخش وارد عمل شوند تا جایی که به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار هر لیتر ۲ هزار تومان تصویب شده است و به زودی ابلاغ می شود.

 

افتتاح هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج/اعزام ۶ هزار گروه جهادی

«سردار غلامحسین غیب پرور»، رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری هفته بسیج با تبریک ماه ربیع الاول گفت ، مبنای بسیج از ابتدای سال تاکید بر خدمت رسانی است که جلوه این امر در مرداد و شهریور  ماه امسال بود که با تجمع یکصد هزار نفری در استادیوم ازدای به اوج خود رسید، و انشاء الله دوره خدمت رسانی بسیج تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد اهمه برنامه های هفته بسیج اظهار کرد: 1150 پروژه محرومیت زدایی در این هفته افتتاح می شود، همچنین 3 هزار واحد کوچک و خرد در حوزه خانگی و واحدهای کوچک اقتصادی آغاز به کار می کنند.

وی با بیان اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می شود، اظهار کرد:، در این هفته ۶ هزار گروه جهادی به مناطق محروم کشور اعزام می شوند.

«سردار غیب پرور» با اشاره به اینکه در فعالیت های جدید بسیج وارد حوزه انرژی خورشیدی شده است، گفت: ساحت ۳ هزار واحد نیروگاه خورشیدی با مقاومت ۵ کیلو وات در هفته بسیج آغاز می شود و امیدواریم در اینده به تولید ۱۰۰ کیلو وات برسیم.

 

تشکیل کمیته ای در دولت برای بررسی مسایل اقتصادی و نحوه مقابله با تحریم ها

«بهروز نعمتی»، سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز یکشنبه 27 آبان مجلس گفت: در جلسه امروز با حضور آقایان همتی، نوبخت و دژپسند از دولت تشکیل شد مرکز پژوهش ها گزارش مفصلی را در رابطه با موضوعات مختلف و از جمله بحث های معیشتی و مسایل مرتبط با نفت و انرژی، معدن و تجارت، بحث های بازرگانی و موضوعات گمرکی ارایه دادند که قرار شد یک نسخه از این گزارش به دولت ارایه شود.

سخنگوی هیئت رییسه اظهار داشت: آقایان نوبخت، دژپسند و همتی نیز در رابطه با اقدامتی که در رابطه با این گزارش در دولت انجام شده است به ویژه در رابطه با مسایل معیشتی، ‌رفاه کارگران و کارکنان دولت، کشاورزان، روستاییان و افراد آسیب پذیر و تمهیداتی که برای معیشت آنها اندیشیده شده است گزارشی به مجلس ارایه دادند البته آقایان در مورد مقابله با تحریم ها و نوع آن نیز مسایلی را مطرح کردند.

 

قوه قضاییه در مبارزه با فساد با احدی تعارف ندارد

«سید حسین نقوی حسینی»، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز (یکشنبه، 27 آبان ماه) این فراکسیون در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه «حجت الاسلام محسنی اژه ای»، معاون اول رئیس قوه قضائیه حضور داشتند که نمایندگان از ورود و برخورد قوه قضائیه در مبارزه با اخلال گران نظام اقتصادی و دانه درشت ها تشکر و قدردانی کردند و در ادامه بر ضرورت برخورد با دانه درشت ترها که عامل اصلی بی نظمی های اقتصادی بوده اند مثل رئیس بانک مرکزی، ضرورت مقابله قاطع با زمین خواری و چپاول اموال مردم، ضرورت طرح نظر و دیدگاه های قوه قضائیه راجع به لوایح و طرح هایی که جنبه قضائی دارند تاکید کردند.

سخنگوی فراکسیون نمیاندگان ولایی اظهار داشت: همچنین لزوم مقابله با مفاسد در خود قوه قضائیه اگرچه قاطبه قضات و کارکنان قوه قضائیه افراد متدین و متعهد و سالمی هستند، ضرورت اعلام نتیجه پرونده برادر رئیس جمهور، برادر جهانگیری، سیف و دیگران، اهتمام بیشتر قوه قضائیه در پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان مجلس، لزوم ورود قاطع و برخورد قاطع با افراد رده بالای اخلال اقتصادی به ویژه کسانی که موجب از بین بردن ارز کشور شدند، لزوم پاسخگویی قوه قضائیه به شبهاتی که رسانه های معاند و ضد انقلاب در رسانه ها مطرح می کنند، حمایت از قوه قضائیه از سوی مجلس و به ویژه فراکسیون نمایندگان ولایی در مقابله با مفاسد، اخلالگران اقتصادی، رانت خوارها در دستگاه های اجرایی و علت عدم پیگیری اظهارات ظریف که خلاف منافع ملی است از سوی قوه قضائیه از دیگر مسائلی بود که در جلسه صبح امروز مطرح شد.

 

مصرف بنزین را مدیریت نکنیم تا ۲ سال آینده نیازمند واردات هستیم

«مهرداد لاهوتی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین با حضور وزیر اقتصاد گفت: در این جلسه مطرح شد که رشد اقتصادی کشور در سال ۹۱ منفی بوده و طی سال‌های گذشته تا مثبت ۸ رسیده است. در حال حاضر هم رشد اقتصادی منفی نیست ولی اگر تدبیری نشود ممکن است سال آینده منفی شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در جلسه فراکسیون مطرح شد سرمایه‌گذاری خارجی بود که در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد اما در حال حاضر این عدد کاهش یافته و باید مدیریت شود.و موضوع دیگر مورد بحث  این بود که اگر مصرف بنزین با همین شرایط ادامه پیدا کند معنایش این است که تا یکی دو سال آینده نیازمند واردات بنزین خواهیم بود که این هم نیازمند تدبیر ویژه است.

 

آمریکا نمی تواند رفتار مردم ایران را تغییر دهد

«حجت الاسلام بهرامی»، رئیس دیوان عدالت اداری در نشست کارشناسان دفاتر استانی دیوان عدالت اداری، جایگاه دیوان را در حل مشکلات مردم مهم دانست و گفت: مردم به دیوان عدالت اداری نیازمند هستند و با توجه به حجم پرونده ها نشان می دهد که مردم امیدوار هستند با مراجعه به دیوان می توانند به خواسته خود رسیدگی کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه پرچم دار دین مردم این مملکت هستند، افزود: با توجه به همه طعنه ها و ملامت ها مردم در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و چهل سال در برابر تلاش دشمنان مقاومت کردند.

«حجت الاسلام بهرامی» تصریح کرد: تمام بحث های هسته ای و حقوق بشر بهانه است و آمریکائی ها به دنبال تغییر رفتار مردم ایران می باشند، که این خواسته آمریکایی ها در مقابل مردمی که چهل سال مقاومت در برابر استکبار، و هشت سال دفاع جانانه در برابر جنگ تحمیلی داشتند بی فایده است.

 

وزیر خارجه انگلیس فردا به تهران می‌آید

«جرمی هانت»، وزیر امور خارجه انگلیس فردا دوشنبه ۲۸ آبان ماه در راس یک هیات سیاسی به تهران می آید. وی در جریان سفر خود به تهران با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو می کند.

بنابراین گزارش، سفر «جرمی هانت» یک روزه و این اولین سفر وی به ایران است و پیش‌بینی می‌شود علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی دیگر از مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو می کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز همایش حقوق بشر امریکایی سنندج 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج ارزانی تامین اجتماعی آمریکا محمد جواد ظریف سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصلاح طلب هم میهن در گزارشی نوشت:

کافی است تا یک بار دیگر مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ را گوش دهیم و شعارهای سیدابراهیم رئیسی و نامزدهای پوششی‌اش را مرور کنیم؛ تا دریابیم که به بسیاری از آن شعارها نه‌تنها جامه عمل پوشانده نشده است، بلکه دولت درباره آنها هم سخنی به میان نمی‌آورد؛ شعارهایی که محقق‌نشدن‌شان در این روزهای کشور به شدت احساس می‌شود؛ از جمله بالارفتن بی‌وقفه تورم، کاهش ارزش پول ملی، کوچک‌شدن روزافزون سفره مردم، افت ناگهانی شاخص‌های بورس، عدم تناسب دخل و خرج حقوق‌بگیران و حجم انبوهی از مشکلات دیگر که نه‌تنها از سال ۱۴۰۰ حل نشده بلکه بر آن افزوده هم شده است.

از طرفی مشکلاتی در حوزه اجتماعی-فرهنگی هم چهره خیابان‌ها را به تقابل با مردم تغییر داده است. نکته جالب توجه این است که در تمام این احوال صدایی از دولتی‌ها و شخص رئیس‌جمهور به گوش نمی‌رسد. یکی از مهم‌ترین وعده‌های سیدابراهیم رئیسی مبارزه با فساد بود؛ شاید بشود گفت محوری‌ترین شعار او همین بود و او با اطمینان می‌گفت که مبارزه با فساد را باید از قوه مجریه شروع کرد تا اجازه داده نشود که فسادی به وجود آید.

حالا اما شرایط تفاوت یافته است؛ به نحوی که هرچندوقت یک بار فسادی اقتصادی در گوشه‌وکنار کشور رخ می‌دهد اما دولت سعی می‌کند از اظهارنظر درباره‌اش خودداری کند؛ نمونه‌اش فساد چای دبش. حالا پرسش آن است که کناره‌گیری دولت از پاسخگویی و بلکه مسئولیت‌پذیری ریشه در چه دارد و چه آثاری در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد گذاشت؟

صدایی از دولتمردان در حوزه ارز در نمی‌آید

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم و عضو حزب اعتماد ملی، درباره این موضوع به «هم‌میهن» گفت: «از سوی اقشار مختلف مردم شنیده می‌شود که قول و قرارهایی که از قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته شده بود، محقق نشده است و آثار اقداماتی که دولت می‌گوید انجام شده، دیده نمی‌شود. وضعیت زندگی مردم هم روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود و کسی هم پاسخگو نیست. دولت وعده داده بود که سالی یک میلیون مسکن می‌سازد اما نشد زیرا دولت توجه نداشت که مسکن مانند دیگر امور اقتصادی یک تخصص است که باید با آن علمی مواجه شد و نمی‌شود به صورت عامیانه و بدون بررسی‌های دقیق و تخصصی گفته شود که یک میلیون مسکن می‌سازیم.

دولت گفت طرح جراحی اقتصادی را اجرا کرد و من در ابتدای اجرای آن گفتم که از این جراحی فقط تیغش بر شکم طبقات محروم و فقرا خواهد خورد. آقای رئیسی در دوره آقای روحانی قیمت ارز را دستمایه تمسخر دولت وقت قرار می‌داد اما حالا که قیمت دلار چندبرابر نسبت به سال ۱۴۰۰ شده است، صدایی از دولتمردان درنمی‌آید. در حوزه قیمت‌گذاری هم وضعیت نابسامان است و در طول سال چندین بار قیمت‌ها افزایش می‌یابد، اما حقوق کارگران و بازنشستگان یک بار در سال آن هم کمتر از نصف تورم افزایش می‌یابد».

او درباره بروز فسادهای اقتصادی بیان کرد: «هرچند وقت یکبار هم خبری از فساد اقتصادی بیرون می‌آید؛ مانند همین فساد چای دبش که مسئولان به جای روشنگری سعی می‌کنند از انعکاس خبر جلوگیری کنند. مگر در دوره مجلس دهم برای تصاحب کرسی‌های مجلس یازدهم فریاد شفافیت نمی‌زدند؟ خب بیایند و شفاف با مردم سخن بگویند که چه اتفاقاتی در جریان است؟ از طرفی رفتارهایی با زنان و دختران این سرزمین می‌شود که نه در سیره امام بوده است و نه رهبری و نه با اقتضائات دینی مطابقت دارد. کافی است به سخنان رهبری در سال‌های گذشته گوش دهیم که به‌تازگی در فضای مجازی بازنشر شده است؛ ایشان می‌گفتند که در زمان امام برخی برخوردهایی افراطی با زنان داشتند که امام فرمودند آنها را دستگیر کنید. ایشان تأکید می‌کردند که من هم نوع نگاه امام را قبول دارم. خب با این اوصاف مشخص نیست برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟»

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ‌کس مسئولیت اتفاقات رخ‌داده را نمی‌پذیرد، توضیح داد: «ما باور داریم که مملکت یک مبنا و میثاق ملی به نام قانون اساسی دارد که مسئولیت‌ها در آن روشن شده است و هیچ اقدامی نباید خارج از قانون اساسی رخ دهد. فارغ از اینکه یک رفتار و عملکرد مورد انتقاد است یا خیر اما هر فرد و نهادی باید مسئولیت حوزه خود را بپذیرد و طبیعی است دولت در رأس این قاعده قرار دارد. مشخصاً درباره برخوردها در موضوع حجاب باید مسئولیت اقداماتی که در خیابان رخ می‌دهد، پذیرفته شود. یک نکته مهم را هم فراموش نکنیم که متأسفانه نیروی انتظامی شده‌ است مرغ عزا و عروسی. نیروی انتظامی در مرزها با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می‌کند، با سارقان برخورد می‌کند و... و شهدای زیادی هم در جهت حمایت از منافع ملی می‌پردازد اما همین نیروی انتظامی را مقابل مردم در موضوع حجاب قرار می‌دهند».

مازنی همچنین درباره برخی اقدامات مثبت دولت مطرح کرد: «می‌گویند عیب جمله بگفتی، هنرش نیز بگو. در حوزه روابط بین‌الملل گرچه می‌شد با برخی کشورهای منطقه دچار چالش نشد و هزینه‌های گسترده‌ای نداد اما به هر حال در این دولت تلاش‌هایی برای برقراری ارتباط با این کشورها رخ داد و به نتیجه هم رسید. دفاع از مردم مظلوم غزه و مقابله درست و بجا با رژیم صهیونیستی بعد از حمله آنها به کنسولگری ما از دیگر اقدامات خوب بود. اکنون انتظار می‌رود که دولت تمام تلاش‌اش را به کار بگیرد تا به برجام برگردد زیرا بسیاری از مشکلات کنونی کشور ریشه در تحریم‌های یکجانبه آمریکا دارد. نکته دیگری که گفتنش خالی از لطف نیست، نشست‌های رئیس‌جمهور با طیف‌های مختلف سیاسی بود؛ البته نتیجه عملی خاصی از این نشست‌ها حاصل نشد و دولت نخواست از ظرفیت‌های مختلف بهره ببرد. من باور دارم حصر فقط مربوط به چند چهره خاص نیست و اکنون نخبگان، دلسوزان و یاران امام در حصر به سر می‌برند زیرا وقتی چنین نیروهایی به‌طور کلی کنار گذاشته می‌شوند به نوعی محصور شده‌اند».

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898181

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است