Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهیدزاده به همراه استاندار قزوین روز یکشنبه از پروژه در دست اجرای انتقال آب سد طالقان به استان قزوین بازدید کرد.

حمید پویا در حاشیه بازدید رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: شهر ۱۰۰ هزار نفری آبیک سالهاست با مشکل تامین آب شرب کیفی روبروست و برای تامین این نیاز نسبت به انتقال آب از سد طالقان اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویا تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب شرب سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

پویا یادآورشد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۹۰۰ میلیارد تومان است که برای اجرای خط انتقال به طول ۱۲۱ کیلومتر خط اصلی و یک تصفیه خانه به ظرفیت سه هزار لیتر در ثانیه هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اضافه کرد: تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح پرداخت شده اما مجموع کار انجام شده ذر طرح بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.

پویا گفت: بدهی شرکت آب منطقه ای برای این پروژه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با همراهی سازمان برنامه و بودجه از ماده ۵۶ قانون بودجه بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی کمک بگیریم و از آن استفاده کنیم تا کارها تسریع شود.

وی اظهارداشت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۵.۵ درصد است و طرح باید در مدت سه سال به پایان برسد که در صورت تامین اعتبار این هدف محقق می شود.

پویا گفت: امسال به حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازداریم تا بتوانیم مشکل آب شرب آبیک را حل کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۸۳ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۴۵ هزارمترمکعب سنگ برداری و هشت کیلومتر مسیر آماده لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اظهارداشت: مدت زمان اجرای این طرح سه سال است که ۱۴ ماه آن سپری شده و برای تکمیل آن ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

با اجرای این طرح مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در استان قزوین بویژه شهرستان آبیک برطرف خواهد شد.

کد خبر 4461846

منبع: مهر

کلیدواژه: سد طالقان شرکت آب منطقه ای قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • آب به قزوین رسید
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله