Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری به استان پنج طرح با مساحت پنج هزار مترمربع و با سرمایه گذاری 303 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک باب هتل سه ستاره در ارومیه، 2 واحد اقامتگاه بوم گردی در ارومیه و مهاباد، حمام تاریخی اتحادیه ارومیه، فاز اول زیرساخت های ایجادی در منطقه نمونه گردشگری پردانان و روستای هدف گردشگری خورنج پیرانشهر در این سفر به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: افتتاح اقامتگاه بوم گردی در ارومیه و مهاباد باعث می شود گردشگران در مدت اقامتشان در این محل بتوانند از غذاهای خوش طعم و اسب سواری و هیجان زندگی در سیاه چادرهای سنتی لذت ببرند.
جباری افزود: اقامتگاه بوم گردی ارومیه با سرمایه گذاری چهار هزار و 800 میلیون ریال و در 200 مترمربع آماده بهره برداری است.
وی درباره اقامتگاه بوم گردی مهاباد نیز گفت: یکهزار و 500 میلیون ریال هزینه برای این اقامتگاه صرف شده و دارای 274 متر مربع زیربناست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آماده شدن شدن فاز اول منطقه نمونه گردشگری پردانان پیرانشهر برای بهره برداری طی هفته جاری خبر داد و گفت: اجرای فاز اول این طرح با هزینه 10 میلیارد ریال آماده سازی شده و محدوده توسعه گردشگری در حدود 36 هکتار با مالکیت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست تعیین شده است.
جباری با اشاره به اثرات ویژه راه اندازی منطقه نمونه گردشگری پردانان در اقتصاد این منطقه افزود: با افتتاح این منطقه 20 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می شوند.
وی درباره حمام تاریخی اتحادیه در ارومیه نیز گفت: هفت هزار میلیون ریال برای مرمت این بنا هزینه شده و دارای 900 متر مربع زیربناست.
جباری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت بارگاه شمس تبریزی همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی کلنگ زنی می شود، افزود: این طرح ارزشمند فرهنگی و تاریخی با اعتبار 150 میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع زیربنا و هفت هزار مترمربع محوطه سازی اجرا می شود.
جباری با بیان اینکه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت سه سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام می رسد، گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان اهتمام ویژه ای برای ساخت این مجموعه دارند.
به گزارش ایرنا هم اکنون 49 روستای هدف گردشگری و 57 منطقه گردشگری در استان شناسایی شده و تفرجگاه پردانان با جنگل های سرسبز در 22 کیلومتری جنوب پیرانشهر واقع شده است.
جاری بودن رودخانه دایمی و خروشان پردانان که یکی از سرچشمه های اصلی رود زاب کوچک است و مناظر بی نظیر آبشار خروشان و پر آب خرپاپ بر زیبایی آن دوچندان افزوده است.
آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی و محل مدفن شمس تبریزی می‌باشد که همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این عارف را گرامی می‌دارند.
مناره شمس تبریزی مناره‌ای مربوط به سده ۶ هجری قمری است که در سال ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است؛ این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از عارفان پرآوازه ایرانی بوده و بنای آن در محله امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی واقع شده‌است.
7125/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در این رابطه اظهار داشت: در راستای اصول نگهداری از تاسیسات حوزه آب و فاضلاب مستقر در روستا‌های ارومیه، جلسه‌ای با حضور همکاران بهره برداری مناطق ۳ گانه و شهر‌های تابعه، نماینده پیمانکار مربوطه، مسئول تامین و تولید و مسئول PM امور ارومیه برگزار شد.   وی، هدف از برگزاری این جلسه را شناخت کافی در زمینه بهره برداری صحیح و نگهداری مناسب از تاسیسات مربوط به انتقال و توزیع آب، جمع آوری فاضلاب، واحد‌های تصفیه خانه آب و فاصلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه