Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رویکرد سازمان راهداری این است که همواره باید نسبت به ایمنی یک‌راه نگاه نسبی داشت. مهران قربانی، قائم‌مقام رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان این مطلب گفت: در جاده‌ای که روزانه هزاران خودرو تردد می‌کنند و بدون هیچ مشکلی به مقاصدشان می‌رسند، امکان وقوع یک حادثه نیز وجود دارد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، قربانی ادامه داد: ازاین‌رو نه می‌توان به شکل قطعی گفت که یک محور به حداکثر ایمنی ممکن رسیده است و نه می‌توان به‌دلیل یک تصادف، یک جاده را ناایمن تصور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان این‌که برای به وقوع پیوستن یک تصادف تلخ نیاز به شکل‌گیری یک زنجیره وجود دارد، توضیح داد: معمولاً در درصد قابل‌توجهی از تصادف‌ها عامل انسانی دخیل است، زیرا در شرایطی که جاده برای عبور و مرور سایر اتومبیل‌ها شرایط ایمن داشته، با حواس‌پرتی یا دورزدن قوانین از سوی یک راننده امکان به وجود آمدن حادثه افزایش می‌یابد.

قائم‌مقام رئیس سازمان راهداری ادامه داد: در رابطه با حادثه تلخی که اواخر هفته گذشته در استان گلستان منجر به فوت دو تن از معاونان وزارت کار شد یا حتی دیگر تصادف‌ها، بررسی نقطه تصادف یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که انجام می‌شود. در این مواقع باید بررسی کرد که آیا نقطه‌ای از جاده که در آن تصادف رخ‌داده ازنظر شرایط ایمنی وضعیت مناسبی داشته است یا خیر.

قربانی بابیان این‌که قطعاً برخی از نقاط در جاده‌های کشور نیاز به ارتقای ایمنی دارند، توضیح داد: باید این ارتقای ایمنی با توجه به بررسی‌هایی صورت گیرد که مهندسان ناظر و مشاور به شکل سالانه یا دو سال یک‌بار از محل حادثه داشته‌اند و ارزیابی‌های خود در رابطه آن را ارائه کرده‌اند. ما در سازمان راهداری فرآیند ممیز ایمنی راه‌ها را به شکل جدی دنبال می‌کنیم و ارزیابی‌های مشاوران ما نشان می‌دهد که محل حادثه اخیر ازنظر ایمنی شرایطی کافی و استاندارد را داشته است.

او افزود: در نزدیکی محل دوربرگردان محل بحث تابلوهای ایمنی جاده به‌طور کامل و حتی بیش‌تر از حد استاندارد لحاظ شده و از ۱۰۰ متری محل حادثه شیارهای لرزاننده برای کاهش سرعت اتومبیل‌ها نیز لحاظ شده بوده است. ازاین‌رو ارزیابی ما این است که در محل وقوع این حادثه یک راننده هوشیار با رعایت شرایط ایمنی کافی می‌توانسته بدون به وجود آمدن هیچ اتفاق تلخی برای خود یا سایر خودروها به حرکت ادامه دهد.

قائم‌مقام رئیس سازمان راهداری معتقد است: باوجوداین اقدامات ایمنی صورت‌گرفته ارزیابی‌ها به‌هیچ‌عنوان به معنای آن نیست که ایمنی موردنیاز به بالاترین سطح ممکن خود رسیده است و قطعاً جاده‌های کشور متناسب با میزان بودجه و اعتبارات موجود امکان ارتقای سطح ایمنی را خواهند داشت.

قربانی درباره‌ طرح‌های مطرح‌شده برای جایگزینی دوربرگردان‌های موجود با زیرگذر یا سایر تقاطع‌های غیرهم‌سطح توضیح داد: تنها در محورهای استان گلستان اعلام‌شده که ما ۸۱ دوربرگردان داریم که نیاز به تغییر وضعیت دارد. ما برای ساخت هر زیرگذر به عددی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیاردتومان احتیاج داریم و به‌این‌ترتیب برای جایگزینی همین دوربرگردان‌های مدنظر عددی بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیاردتومان نیاز بود که فاصله قابل‌توجهی با بودجه و اعتبارات کشور دارد.

او افزود: البته نه‌تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری از دنیا امکان آن وجود ندارد که تمام دوربرگردان‌ها به تقاطع‌های غیرهم‌سطح تبدیل شود. ما همواره به مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام کرده‌ایم که با بالا بردن اعتبارات سطح ایمنی راه‌های کشور را افزایش دهند؛ اما این به‌هیچ‌عنوان به معنای آن نخواهد بود که می‌توان تمام دوربرگردان‌ها را مسدود کرد یا جاده را به نقطه‌ای رساند که دیگر ازنظر ایمنی نیاز به پیشرفت نداشته باشد، زیرا ایمنی یک امر نسبی است و باید همواره به آن توجه شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادف راهداری ایمنی جاده لندکروز تقی نوربخش عبدالرحمن تاج الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از جان باختن سه نفر در حادثه رانندگی در مسیر یاسوج به اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن دانایار از تصادف سه دستگاه خودرو سورای در مسیر یاسوج به پاتاوه و جان باختند سه نفر در این حادثه خبر داد.

وی افزود: در این حادثه که عصر روز دوشنبه، سوم اردیبهشت، رخ داد سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با هم برخورد کردند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف این خودروها در مسیر بعد از پل «کتا» به سمت یاسوج و در منطقه «میمند» به پلیس‌راه استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه در این تصادف راننده هر سه خودرو جان باختند، تصریح کرد: دو نفر از قربانیان در محل حادثه و در دم جان باختند و یک نفر دیگر در حین انتقال به بیمارستان احیا قلبی ریوی شد اما به علت شدت آسیب‌ها جان باخت.

کد خبر 747068

دیگر خبرها

  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران