Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:14:38 GMT

اقدامات سازمان محیط زیست در پی تصادف «یارقلی»

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۰۲۸۵

اقدامات سازمان محیط زیست در پی تصادف «یارقلی»

یک یوزپلنگ نر به نام «یارقلی» که در جاده سنخواست استان خراسان شمالی با خودروهای عبوری تصادف کرده و تلف شده بود، در تهران اسپرم آن استخراج شد.

به گزارش ایلنا، بعد از ظهر روز پنج‌‌‌‌شنبه (۲۴ آبان‌ماه) یک یوزپلنگ نر با خودروهای عبوری در نزدیکی پناهگاه حیات‌وحش میاندشت تصادف کرد و با وجود تلاش نیروهای اجرایی حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی برای نجات این جاندار ارزشمند، پیش از رسیدن به مرکز استان، این یوزپلنگ تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از تلف شدن این یوزپلنگ، لاشه برای نمونه‌برداری ژنتیکی و برداشت اسپرم به تهران منتقل شد. 

این یوزپلنگ که از سال ۱۳۹۲ تاکنون، بارها توسط دوربین‌های تله‌ای کارگذاشته شده در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت مشاهده شده بود، در زمان تصادف هشت ساله بود. 

در بررسی‌های ابتدایی و سی‌تی اسکن لاشه مشخص شد برخورد با خودرو باعث شکستگی در جمجمه، مهره اول و دوم گردن، مهره ششم کمر، قفسه سینه و لگن و در نهایت مرگ حیوان شده است. 

همچنین در نخستین اقدام، اسپرم‌های این یوزپلنگ استخراج و به بانک اسپرم سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد. 

تصویر یارقلی نخستین بار در تابستان ۱۳۹۲ در میاندشت به ثبت رسید و پس از آن هر ساله تصاویری از این یوزپلنگ در همین منطقه به ثبت رسید و به نظر می‌رسد که در طول این سال‌ها، یارقلی تبدیل به نر غالب در منطقه میاندشت شده باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تصادف خودرو سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست مرگ منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست