Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مجموع کشفیات این هفته 10013 کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که 10118 کیلوگرم بوده است، یک درصد کاهش دارد. همچنین این میزان در مقایسه با هفته سوم آبان ماه سال گذشته که مجموع کشفیات آن 11945 کیلوگرم بوده است، 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بيشترين حجم مواد مكشوفه مربوط به ترياک به ميزان 7684 كيلوگرم بوده است كه 76.7 درصد مجموع كشفيات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد بیان داشت: همچنین از این میزان، 1253 كيلوگرم حشيش، 214 كيلوگرم هروئين، 6 كيلوگرم مرفین،‏‏ 186 كيلوگرم شيشه، 60 كيلوگرم مواد پيش‌ساز، 4202 عدد قرص روانگردان و 667 كيلوگرم ساير مواد كشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بيان اينكه اين ميزان از كشفيات طی 1160 فقره عمليات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشفيات موادمخدر در اين دوره 8.6 كيلوگرم به ازای هر عمليات بوده است.

وی افزود: از مجموع 60.400 لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در اين مقطع مقدار 30 لیتر مربوط به آذربایجان غربی، 29.4 لیتر استان سیستان و بلوچستان و یک لیتر استان تهران است.

معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از مجموع 4202 عدد قرص روانگردان مكشوفه در اين دوره، بيشترين تعداد به ترتيب با 2869 عدد مربوط به استان ایلام ، 630 عدد استان آذربایجان غربی، 393 عدد هرمزگان، 190 عدد تهران، 100 عدد گلستان و 20 عدد همدان است.

هادی‌نژاد با بيان اينكه بالغ بر 82 درصد كشفيات اين دوره زمانی مربوط به هفت استان كشور است،‌ اظهار داشت: بيشترين حجم كشفيات با 1748 كيلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است كه معادل 17.5 درصد كشفيات كشور است و کرمان با 1459 كيلوگرم، فارس با 1227 كيلوگرم، بوشهر با 1176 كيلوگرم، تهران با 1139 کیلوگرم، هرمزگان با 884 کیلوگرم و یزد با 610 کیلوگرم به ترتيب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم كشفيات 5 استان اولويت دار حوزه مقابله يعنی سيستان و بلوچستان، كرمان ، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از كشفيات كشور در هفته مذكور 52.7 درصد است.

هادی‌نژاد در پايان اظهار داشت: طی اين مدت، 144 دستگاه خودرو، 14 دستگاه موتور سيكلت، 7 قبضه سلاح و 31 دستگاه موبايل توقيف شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • متخصص روانپزشکی: مخدر ها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند
  • دستگیری عاملان توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • ۱۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد