Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان اعلام کرد امروز در جریان اعتراضات کارگری هفت‌تپه، چهار نفر بازداشت شدند. آفتاب‌‌نیوز : به‌دنبال اعتراضات کارگری هفت تپه، برخی رسانه‎ها اعلام کردند امروز سه نفر بازداشت شدند. برخی منابع اعلام کردند اسماعیل بخشی و محسن آرمند به‌عنوان نماینده کارگری و یک خبرنگار از جمله این بازداشت‌شدگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این باره به ایرناپلاس می‎گوید: اطلاع دارم چهار نفر بازداشت شده‎اند. بقیه موارد را بعداً به‌صورت رسمی اعلام می‎کنیم. 

شریعتی همچنین اضافه می‎کند: کارگران حق دارند، ما هم پیگیر مسائل و مطالباتشان هستیم. من نیز در حال حاضر دو روز است، برای حل این مسائل به تهران آمده‎ام.
وی درباره پیگیری‎ها برای حل مشکلات کارگران هفت تپه، توضیح می‎دهد که برای پیگیری این مسائل با وزرای کشور، اقتصاد و دارایی، جهاد و کشاورزی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، دادستان و نهادهای مسئول در این پرونده صحبت کرده‎ایم.
استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله در هیأت دولت مطرح شده است؟ اضافه می‌کند: با آنها صحبت شده است و در جریان این موضوع هستند که دستورات لازم را داده‎اند. بالاخره ما همه، تلاش می‎کنیم این مشکلات کاهش پیدا کند و حل شود.
در روزهای اخیر در جریان اعتصاب کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه، شماری از مردم، برای حمایت از آن‌ها در خیابان‌های شهر شوش دست به تظاهرات زدند. کارگران نیشکر هفت تپه مدت‌هاست به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و همچنین عدم پرداخت حقوق‌های ماهیانه خود معترض هستند.

کد خبر: ۵۵۷۴۳۷ تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استاندار خوزستان تجمع کارگران هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد

آفتاب‌‌نیوز :

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده، اظهار داشت: بحث بر سر میزان پوشش دادن سبد معیشت توسط حداقل مزد کارگران است که حداقل مزد کارگران برای خانوار ۲ نفره ۷۲ درصد و برای خانوار ۴ نفره ۷۵ درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد.

وی دلیل این پیشنهاد را این گونه عنوان کرد که کارفرما ۱۵ ماه حقوق می‌دهد، بخش دیگر نیز یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت به مردم از جمله کارگران است، به ویژه از سال ۱۴۰۱ که یارانه‌های معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت. علاوه بر این امسال در قالب طرح فجرانه برای ۷ دهک کم درآمدی ماهانه ۲۲۰ هزار تومان هم در قالب سبد معیشتی می‌پردازیم.

مرتضوی در مورد هزینه بهداشت و درمان در سبد معیشت هم گفت: همه کارگران که شامل بخشی از کارمندان دولت با بیمه تامین اجتماعی می‌شود، هزینه‌های درمان رایگان دارند و هزینه درمان باید از سبد معیشت حذف شود.

وی در مورد سبد تغذیه نیز گفت: آنچه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت ارائه شده ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وزیر کار گفت: جلسه شورای عالی کار مرکب از ۱۰ نفر است که در حال حاضر نمایندگان همه شرکای اجتماعی ۴ نفر دولت، ۳ نفر کارفرما و ۳ نفر کارگر حضور دارند و جلسه رسمی است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل مزد باید طوری تعیین شود که نه کارگر بیکار شود و نه کارفرما از توان پرداخت ناتوان شود.

مرتضوی در مورد بعد خانوار کارگری گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران اندازه میانگین خانوار کارگر ۳.۳ نفر است.

وی این را هم اضافه کرد که در دولت سیزدهم حداقل حقوق کارگران طی دو سال با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۴.۱ میلیون تومان به ۸.۲ میلیون تومان رسیده است، با ابن وجود هنوز عقب ماندگی در مزد کارگر دارم که باید به مرور جبران شود.

وزیر کار در مورد تورم نیز گفت: با سیاست دولت در زمینه مهار تورم، نرخ تورم از ۴۹ درصد به ۴۲.۵ درصد رسیده، نرخ رشد اقتصاد از رشد منفی دهه ۹۰ (غیر از یک سال رشد مثبت) به ۳ تا ۳.۵ درصد رسیده و رشد نقدینگی نیز از ۵۰ درصد به ۳۲ درصد رسیده و برای سال آینده رشد ۲۲ با بسامد بعلاوه منهای ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مزد کارگر در 365 روز سال ثابت است! آقایان یک ماه با حقوق کارگران زندگی کنند تا شاید بتوانند درد آنها را ذره‌ای حس کنند!
  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • چرا حداقل دستمزد کارگران باید ۱۵ میلیون تومان باشد؟
  • روایت جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳؛ حداقل دستمزد کارگران ۱۵ میلیون تومان می‌شود؟
  • ادامه جلسه شورای عالی کار امروز برگزار می‌شود
  • یک روایت جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ حداقل دستمزد کارگران ۱۵ میلیون تومان می‌شود؟
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد
  • گام های نهایی تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده
  • استاندار مازندران: نظام مسائل غرب مازندران ‌ریشه‌ای برطرف می‌شود
  • برگزاری دیدار مردمی استاندار آذربایجان‌غربی