Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما جزء استان‌های درگیر با پدیده گرد و غبار هستیم، گفت: راهکارهای مقابله با این پدیده در استان اتخاذ و وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن جعفری‌نژاد عصر امروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار اظهار داشت: 15 دستگاه اجرایی استان درگیر بحث مقابله با پدیده گرد و غبار هستند و باید هر 6 ماه یک بار گزارش عملکرد خود را به ما ارائه دهند تا آن را به تهران اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرسایش خاک، تخریب جنگل و بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها را از مهم‌ترین علل پدیده گرد و غبار در استان عنوان کرد و افزود:  نهال‌کاری، ایجاد باغ در اراضی شیب‌دار و صرفه‌جویی در مصرف آب برای جلوگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با این پدیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پدیده گرد و غبار در چند سال گذشته آسیب‌های زیادی را به برخی استان‌های کشور وارد کرده، گفت: بر اساس بررسی‌ها بیش از 25 استان کشور درگیر پدیده گرد و غبار هستند که کهگیلویه و بویراحمد یکی از این استان‌ها است.

جعفری‌نژاد عنوان کرد: وظایف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشخص شده و پیگیری‌های لازم برای استقرار دو دستگاه پایش در شهرستان‌های بهمئی و دهدشت انجام می‌شود.

وی فرسایش خاک را از مسائل مهم در بحث پدیده گرد و غبار دانست و بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف رخ داده مانند آسیب‌هایی که به علل مختلف از جمله چرای نامناسب و بی‌رویه دام، آتش‌سوزی و بیماری‌ درختان بلوط به جنگل‌های ما وارد می‌شود حتما باید به بحث حفاظت از عرصه آب و خاک استان بیشتر کمک کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا باید از اداره‌کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ملی و استانی حمایت‌های لازم انجام شود.

جعفری‌نژاد ابراز کرد: امور آب متعهد شده که حق‌آبه زیست محیطی را تخصیص دهد تا پایداری منابع آب کنترل شود، زیرا شاخصه این استان طبعیت بوده و استان پاکی است و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم همچنان این شرایط را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ت

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش

فرمانده ارتش ایران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز _ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان، فرمانده تیپ فتح ۴۸، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دادستان گچساران در فرودگاه گچساران از فرمانده کل ارتش استقبال کردند.

اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه از دومین کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد است که در شهر گچساران از صبح امروز آغاز به کار کرده‌است.

کد خبر 747761

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد