Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي کامياران با اشاره به در پيش بودن فصل زمستان گفت: ماشين آلات برف روبي و خدماتي راهداري نياز به تعمير و بازسازي براي خدمات رساني مناسب در زمان بارش برف دارند.

محمد سعيد مهرباني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه اعتبارات اين اداره جوابگوي نيازها نيست، افزود: از 28 دستگاه ماشين آلات موجود 20 دستگاه کاربري برف روبي در زمستان دارند که بيشتر آنها نيازمند تعمير و تجهيز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تعمير و تجهيز اين وسايل براي آماده شدن جهت خدمات رساني در فصل زمستان بايد زودتر انجام شود، افزود: براي سرويس دهي مناسب در جاده هاي طي فصل زمستان علاوه بر خودروهاي برف روب خود به 13 دستگاه ديگر نياز داريم که بيشتر از امکانات ديگر سدتگاه هاي اجرايي با پرداخت هزينه استفاده مي کنيم.
مهرباني با بيان اينکه بابت هزينه برفروبي راه هاي شهرستان در زمستان گذشته به برخي دستگاه هاي اجرايي بدهکار هستيم، تاکيد کرد: براي عقد قرارداد جديد با پيمانکاران يک ميليارد و 800 ميليون اعتبار نياز داريم.
وي گفت: اميدواريم با حمايت مسئولان شهرستان اعتبار لازم در اختيارمان قرار گيرد تا براي عبور از فصل زمستان و خدمات رساني مشکلي نداشته باشيم.
مهرباني با اشاره به طرح مشکلات خود با فرماندار کامياران و مديرکل راهداري کردستان اضافه کرد: با اين وضعيت تخصيص اعتبارات امکان برفروبي راه هاي ارتباطي اين شهرستان در زمستان پيش رو بسيار سخت مي شود.
رئيس راهداري و حمل و نقل جاده اي کامياران با اشاره به اينکه از چهار دستگاه گريدر راهداري فقط يک دستگاه آماده کار است، يادآور شد: 500 تن نمک و 700 تن ماسه در انبارهاي راهداري موجود است ضمن اينکه اقدامات لازم براي تامين 500 تن نمک و 500 تن ماسه ديگر نيز انجام شده است.
وي با بيان اينکه در سال جاري بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار براي خدمات رساني بدون مشکل در فصل زمستان نياز داريم، افزود: اگر از محل اعتبارات تملک دارايي که 13 ميليارد ريال در نظر گرفته شده فقط 5 ميليارد ريال تخصيص يابد مي توان زمستان را با کمترين مشکلات پشت سر گذاشت.
مهرباني اعتبارات امسال ماده 180 براي اين اداره را 15 ميليارد و 400 ميليون ريال اعلام کرد و اظهار داشت: از آنجا که تخصيص اين اعتبارات به صورت اوراق است تمام آن را براي پيمانکاران در حوزه آسفالت بخش هاي مختلف در نظر گرفته ايم.
وي با اشاره به اينکه سال گذشته از ماده 180 و تملک دارايي 26 ميليارد و 300 ميليون ريال براي اين اداره در نظر گرفته شد، تاکيد کرد: از 11 ميليارد ريال ماده 180 فقط 3 ميليارد و 190 ميليون ريال و از 15 ميليارد تملک دارايي هشت ميليارد و 890 ميليون ريال تخصيص داده شد.
مهرباني، کامياران را با 170 کيلومتر راه فرعي، اصلي و چهار خطه پر ترددترين راه هاي ارتباطي استان کردستان معرفي کرد و يادآور شد: ارزش اين ميزان راه 510 ميليارد تومان است که براساس استانداردهاي جهاني هر سال براي نگهداري و تعميرات آن بيش از 20 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي در خصوص اقدامات هشت ماه گذشته راهداري اين شهرستان گفت: 130 کيلومتر عمليات شانه سازي راه هاي اصلي و فرعي روستايي، رگلاژ 95 کيلومتر راه 40 روستا، 19 کليومتر عمليات فوک سيل روستاهاي بخش مرکزي و لک گيري با 150 تُن آسفالت سرد بخشي از اين اقدامات است.
مهرباني با اشاره به اينکه يکي از مهمترين اقدامات برداشت تمام نقاط پرتگاهي محورهاي اصلي و فرعي بود، افزود: آزاد سازي 39 کيلومتري حريم راه در جاده هاي کامياران - سنندج، کامياران - سروآباد و کامياران - روانسر، ايجاد يک هزار متر ديوار خاکي در نواحي پرتگاهي با صرفه جويي 500 ميليون ريالي و تعريض مسير و جابجايي گاردريل به طول 2 هزار و 500 متر از ديگر اقدامات راهداري است.
رئيس اداره راهداري کامياران به نصب 572 شاخه گاردريل در قسمت هاي تعريض شده راه هاي شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: خط کشي راه هاي اصلي و فرعي و ايمن سازي جاده ها، نصب 973 مورد علائم هشدار دهنده و نصب چهار دوربين ثبت تخلف اقداماتي ديگري است که امسال با بيش از 10 ميليارد و 900 ميليون ريال اعتبار انجام شده است.
وي در خصوص اقدامات حوزه حمل و نقل نيز گفت: بازديد از عملکرد مديران فني شرکت هاي مسافربري به صورت هفتگي، گشت و کنترل بارنامه و محموله ترافيکي خودروهاي حمل بار، بازديد از پايانه هاي مسافربري و بازديد از شرکت هاي باربري از جمله اقدامات مهم اين حوزه است.
به گزارش ايرنا، شهرستان کامياران با 170 کيلومتر راه اصلي و فرعي و 420 کيلومتر راه روستاي که 175 کيلومتر آن آسفالته است در 65 کيلومتري جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم