Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۷ آبان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و خبرنگاران در سرای کتاب خانه کتاب برگزار شد.

حمید ضیایی پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در این مراسم گفت: رسانه های کشور وضعیت چندان خوبی ندارند، به همین دلیل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد وضع خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال برای اولین بار نمایشگاه مطبوعات به خاطر بودجه تعطیل شد و از سال ۹۱ می خواهیم جشنواره مطبوعات را برگزار کنیم اما زورمان نمی رسد. با این حال امسال موفق شدیم حرکتی در حوزه نشر انجام دهیم. بخش انتشاراتی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها که چندین سال متوقف بود امسال بودجه ۱۲ جلد کتاب را به دست آورد که از این تعداد دو عنوان منتشر شده و ۱۰ تای دیگر تا پایان سال منتشر می شود.

وی افزود: نمی توانم با وضعیت فعلی قولی بدهم اما چیزی که از دست مان برمی آید این است که این وعده را بدهیم که برگزیدگان این جشنواره تا ۵ سال می توانند آثار دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها را به طور رایگان داشته باشند.

ضیایی پرور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دوره ای که تولید محتوا کار اساسی و بنیادینی است و رسانه ها هم در کما به سر می برند فعالیت خبرنگاران حوزه کتاب کار شایسته و مهمی است، کتاب خودش رسانه است و شما خبرنگاران به کمک این رسانه آمده اید. به این ترتیب مقابل مرگ یک پدیده فرهنگی مقاومت می کنیم؛ در شرایطی که تیراژ کتاب در پایین ترین حد خود در تاریخ ایران قرار دارد و آثاری با شمارگان ۱۰۰ نسخه منتشر می شود در چنین حال و هوایی برگزاری این جشنواره توسط خانه کتاب و تقدیر از کسانی که در این زمینه تولید محتوا می کنند قابل ستایش است. چند روز پیش عکس و فیلمی درباره کمک مردم  به اسباب کشی یک کتاب فروشی در ساوث همپتن دیدم و در این جلسه شعر طنزی که یکی از خبرنگاران خواند و در آن اشاره کرد که مردم ما بیشتر از کتاب عاشق کباب هستند پیش چشمم آمد. به راستی چرا باید چنین باشد.

وی در پایان سخنانش گفت: هیچ چیز بهتر از خوراک محتوایی برای خبرنگار نیست. نه سکه و نه جایزه بنابراین پیشنهاد می کنم برای برگزیدگان این جشنواره تسهیلاتی فراهم شود تا با رویدادهای جهانی و بین المللی حوزه کتاب مانند نمایشگاه فرانکورت آشنا شوند.

کد خبر 4461864 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره کتاب و رسانه حمید ضیایی پرور کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲، تدوین و ابلاغ آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم است که اجرای فاز نخست آن در سال جاری ادامه دارد.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت مسئله آراستگی اداری در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: دغدغه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی این بود که در کنار مسائل فنی مسئله ارتقای کیفی محیطی ساختمان‌های شهرداری و جلوگیری از هزینه‌های اضافه در بودجه‌های جاری صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا آئین‌نامه نظام آراستگی تدوین و ابلاغ شد که فاز نخست اجرای آن آغاز شده است و در سال جاری ادامه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قالب این آئین‌نامه تلاش می‌کنیم محیط مطلوبی را برای کارکنان و شهروندان در مراجعه به محیط اداری شهرداری قم فراهم کنیم.

محمدرضاخانی با اشاره به اهتمام مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی به اجرای قوانین حمایت از خانواده و پیگیری امور مرتبط با بانوان و خانواده گفت: در این مسیر مجموعه امور بانوان و خانواده در معاونت برنامه‌ریزی فعال شده است.

وی مهم‌ترین رویکرد این مجموعه را مسئله جمعیت و حمایت از خانواده دانست و افزود: در این راستا دستورالعمل ارتقای امور بانوان و خانواده تدوین شد و به امضای شهردار قم رسید و به حوزه‌ها ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد: در قالب این دستورالعمل مشارکت بانوان را در حوزه‌های مختلف چه در حوزه شهر و چه در حوزه شهرداری ارتقا خواهیم داد.

محمدرضاخانی اضافه کرد: ساختار اداری این تشکیلات در حال حاضر به عنوان امور بانوان و خانواده فعال است.

کد خبر 746970

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز