Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد اخلاق‌پوردبیرکل نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق ، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق ، کامپیوتر و فن آوری ارتباطات اظهار کرد : این همایش با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ، دانشگاه‌های سراسر کشور و انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه اصفهان و رؤسای دانشگاه‌های آزاد خمینی‌شهر ، مبارکه و نایین و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار می‌شود که این حامیان در بعد اجرایی حمایت‌های ارزشمندی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق ، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات افزود : در این همایش به دنبال این هستیم که با نگاهی نو به صنعت و آموزش بتوانیم اهداف مشترکی را میان دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کنیم، یکی از رویکردهای این همایش مباحث علمی و فناوری است و امید داریم در مقالات ارسالی نگاه علمی و مهارتی به موضوع همایش داشته باشیم.

وی  تصریح کرد: یکی از نکات مثبتی که در شروع همایش شکل گرفت تشکیل دبیرخانه رسمی و دائمی برای همایش است؛ این رویداد علمی توسط مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری و با مشارکت متولیان که در یک طیف گسترده و مرتبط با زنجیره طراحی ، برنامه‌ریزی ، مدیریت و اجرا اعم از مسؤولان ، متخصصان ، مهندسان ، کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد.

مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای پای کار بهینه‌سازی فعالیت‌های علمی

اخلاق‌پور با اشاره به این‌که محورهای همایش طیف گسترده‌ای از رشته‌های علمی که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند را شامل می‌شود ، تصریح کرد : تیم برگزارکننده با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی و علمی اندیشمندان ، پژوهشگران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف ، این همایش را حول محور توسعه و ترویج فناوری های نوین برگزار می‌کند؛ رویکرد دبیرخانه علمی این همایش جلب مشارکت تمامی مراکز دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و صاحب نظران برجسته است که تعامل علمی از یک سو و افزایش خودباوری علمی و مهارتی از سوی دیگر به همراه داشته باشد.

دبیرکل نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات در ادامه به بیان اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت : آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش های پژوهشی انجام یافته در علوم فن آوری‌های نوین در حوزه‌های مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات ، اهتمام ویژه اندیشمندان به ضرورت توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین در جامعه و توسعه فن‌آوری‌های نوین در جامعه ، سیاست‌گذاری ، ارائه و بررسی روش‌های نوین مهارتی و بررسی فعالیت‌های شاخص در جامعه و جلب توجه صاحب نظران و سیاست‌گذاران بخش‌های مرتبط به اهمیت استفاده از علوم و فن‌آوری‌های نوین در بهینه‌سازی فعالیت‌ها از جمله اهداف این همایش علمی است.

وی ادامه داد : ترویج تحقیقات بنیادی و کاربردی در بخش‌های مرتبط و شناسایی ایده‌های برتر و تبدیل آن‌ها به طرح‌های سازنده ، فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات به دست آمده در کشورهای مختلف در چرخه علمی و مهارتی کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای تحقق فعالیت‌های بنیادین در جامعه و شناخت ارزش‌ها و الگوهای مناسب، دستیابی به راهکارهای مناسب ترویج و توسعه علوم و فنون بنیادین در جامعه و راه اندازی دبیرخانه دائمی و دسترسی آسان علاقه‌مندان و صرفه‌جویی در هزینه و وقت پژوهشگران از دیگر اهداف این همایش است.

اخلاق‌پور در ادامه توضیح داد: این همایش در 3 محور الکترونیک شامل کنترل ، قدرت و مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر شامل مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی و معماری کامپیوتری و فن‌آوری ارتباطات شامل فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات و مخابرات برگزار می‌شود.

دبیرکل نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات با اشاره به برگزاری این رویداد علمی در روزهای 22 و 23 آذر مطرح کرد : علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 آذر ماه مقالات خود را از طریق سایت این همایش به آدرس ectconf.ir مراجعه کنند ، تاکنون بالغ بر 120 تا 130 مقاله از کل کشور به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به حمایت علمی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه اصفهان و انجمن انفورماتیک ایران از این رویداد مقالات حائز اهمیت در مجلات تخصصی این دو انجمن به چاپ خواهد رسید که دانشجویان می‌توانند از امتیاز همایش و ژورنال به صورت یکجا استفاده کنند ؛ در این همایش از مقالات علمی و مهارتی در کنار هم استقبال شده و مورد داوری قرار خواهند گرفت و در کنار هیأت داوران علمی و دانشگاهی، هیأت داوران علمی و کمیته فنی جهت ارزیابی فنی و کاربردی مقالات خواهیم داشت.

در این همایش به دنبال تبدیل علم به عمل هستیم

اخلاق‌پور با انتقاد از این‌که همیشه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخش کوچکی از پایا‌نامه خود را به عنوان مقاله استخراج می‌کنند و خیلی کم کاربردی شده‌اند ، گفت : در این همایش استخراج مطالب مهم مدنظر است ، بخش زیادی از مقالات ارسالی به همایش‌های علمی بیشتر تئوری است ، اما در این همایش به دنبال تبدیل علم به عمل هستیم و حضور شرکت‌های دانش بنیان هم می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

دبیرکل نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق ، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات در ادامه بیان کرد : با توجه به ارتباطی که بین قسمت‌های علمی و فنی ایجاد می‌شود، پیش زمینه‌هایی نیز ایجاد خواهد شد، در حال حاضر نیز دوره‌های آموزشی برای نوشتن طرح‌های اقتصادی قابل عملیاتی شدن و کارآفرینی کردن برگزار می‌شود، این مهارت نیز آموخته می‌شود که طرح‌ها ارزیابی شده و بهبود یابد.

وی در ادامه تصریح کرد : یکی از مشکلات عمده دانشجویان این است که نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند با وجود این‌که بار علمی و مهارت خوبی هم دارند، از طرفی دانشجویان خیلی از مشکلات صنعت را نمی‌دانند، همچنین اعتماد صنعت به فنی و حرفه‌ای بیشتر از اعتماد صنعت به دانشگاه است.

وی در پایان بیان کرد:  تمام هزینه‌های مادی و پیگیری این همایش توسط بخش خصوصی است و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ناظر و حامی معنوی و فنی این همایش است و به صورت موازی با بخش خصوصی پیش می‌رود تا رویداد متفاوتی برگزار شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت علمی وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تیم فوتبال سپاهان ب عصر امروز، در هفته نهم از مرحله نهایی لیگ دسته سه باشگاه‌های کشور میزبان آسمان گلستان خواهد بود. 


شاگردان سعید جهانگیری که با ۱۷ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند برای جبران فاصله یک امتیازی تا صدر به دنبال برتری در نقش جهان مقابل تیمی هستند که در رده هفتم جدول قرار دارد.

 
سپاهان ب بهترین خط حمله لیگ سه را با ۲٠ گل زده در اختیار دارند.


تقابل دو تیم از ساعت ۱۵:٠٠ در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی