Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از اصلاح موادی از طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ‌ملت، حسن نوروزی در تشریح دستور کار نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: امروز طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و موادی از مصوباتی که در این موضوع وجود داشت، اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ماده یک این طرح بدین صورت اصلاح شد که بازپرس مکلف است ظرف 24 ساعت نسخه‌ای از کلیه قرارهای صادرشده منتهی به بازداشت را برای رئیس دادگستری شهرستان ارسال نماید تا علاوه بر نظارت در صورت ملاحظه تخلف و عدم تناسب قرار صادره با موضوع اتهام ضمن تذکر به بازپرس مربوطه، مراتب را به دادسرای انتظامی قضات منعکس نماید.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرارهای بازداشت صادره از دادگاه‌های بدوی و کیفری یک باید به تایید رئیس دادگستری شهرستان و قرارهای مربوطه صادره از دادگاه تجدیدنظر باید به تایید رئیس کل دادگستری استان برسد.
نوروزی تاکید کرد: ماده 2 این طرح نیز به این صورت اصلاح شد که برای اینکه قرار کفالت یا وثیقه منجر به بازداشت متهم نشود این اقدامات ضروری است، در صورت صدور قرار کفالت یا وثیقه با اعلام آمادگی و اقدام متهم و معرفی کفیل یا تودیه وثیقه قاضی صادر کننده قرار مکلف است نسبت به سوء قرار قبول کفالت یا وثیقه اقدام نماید.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چنانچه عمل صدور قرار قبولی به ساعت غیراداری منتهی شود پذیرش کفیل یا وثیقه یا آزاد نمودن متهم الزامی است و قاضی مکلف است شخصا اقدام و یا برای این منظور بدل مفید از پرونده را در اختیار قاضی کشیک قرار دهد در موارد مذکور تا پایان آن روز از معرفی متهم به زندان خودداری می کند و در این مدت متهم در محل نیروی انتظامی نگهداری می‌شود.
نوروزی تصریح کرد: بند ب این ماده به این صورت اصلاح شد که قضات اجرای احکام دادگستری کیفری زندان‌ها مکلفند نسبت به پذیرش کفیل یا قبول وثیقه وفق قانون اقدام و ضمن آزاد نمودن زندانی مراتب را در اولین وقت اداری به همراه اوراق جدید را به مرجع صادرکننده قرار تامین ارسال نماید در این خصوص در اجرای ماده 225 قانون آئین دادرسی کیفری اطلاعات تامین کیفری در برگ اعزام متهم به زندان درج می‌شود.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: تبصره این ماده نیز به این صورت اصلاح شد که روسای دادگستری استان‌ها موظفند بر صحت اجرای این ماده نظارت دقیق نموده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را با دادسرای انتظامی قضات گزارش نمایند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: ماده 3 این طرح نیز به این صورت اصلاح شد که در جرایم ناشی از تخلف رانندگی و سایر جرایم غیرعمدی چنانچه مقصر عارضه دارای بیمه متناسب با میزان خسارت یا خسارت از طریق دیگری جبران نموده باشند صدور قرار بازداشت موقت وثیقه ممنوع است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در بیان مهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: معاونان حقوقی قوه قضائیه و وزارت دادگستری، نمایندگان پارلمانی سازمان زندان‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نوروزي مجلس زندانيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

کد خبر 6086083 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد