Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:30:52 GMT

21 درصد کالاهای ایرانی به عراق صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۸۱۲۷۲

21 درصد کالاهای ایرانی به عراق صادر می شود

به گزارش ایرنا، ابراهیم محمد رضا زاده عصر یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی و تجاری البرز و عراق در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی این استان افزود: اکنون امارات متحده عربی با 25 درصد، ترکیه با 18درصد، چین با 17 درصد و ایران با 13 درصد، چهار سهم اصلی در بازار عراق را دارند.
وی اضافه کرد: سهم ایران در بازار عراق همواره سیر صعودی دارد که 2 موضوع اصلی ورود و ماندگاری در بازار عراق باید مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا زاده ادامه داد: برای ماندگاری در بازار عراق نیاز است واحدهای تولیدی حضور فیزیکی در این بازار داشته باشند، چرا که اگر به دنبال ارائه خدماتی در عراق هستند نمی توانند از راه دور پروژه را مدیریت کنند.
وی افزود: شرکت های ایرانی در خصوص تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف عمل کرده اند و نباید انتظار داشت بدون تبلیغات بتوان نسبت به فروش کالاها اقدام کرد.
مسئول میز عراق گفت: جایگاه برند ما در عراق بین ترکیه و چین است، در خصوص استاندارد سازی نیز تفاهم نامه ای با کشور عراق داریم که استاندارد ملی ایران را در برخی کالاها بپذیرد و نیازی به گرفتن گواهی آن نیست.
وی ادامه داد: عراق هم اکنون فرصت خوبی برای ما است، اگر دیر بجنبیم این بازار را تقدیم کشورهای دیگر کرده ایم این در حالی است که ایران مزیت هایی از جمله قیمت مناسب، کیفیت، استاندارد و نزدیکی جغرافیایی بیشتری با عراق دارد.
مسئول میز عراق اظهار داشت: 80 درصد مردم عراق تمایل برقراری ارتباط با ایران را دارند و 20 درصد دیگر نیز شناخت و تفکرشان نسبت به ایران در حال تغییر است.
بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری استان البرز از 26 تا 29 آبان ماه دایر است.
در این نمایشگاه بیش از 100 واحد تولیدی و صادراتی، تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دارد.
هیات های تجاری 10 کشور در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط البرز شرکت کرده اند.
عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، آذربایجان و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور یافته اند.
حدود 120 واحد صنعتی و تولیدی البرز در زمینه صادرات فعالیت دارند.
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امارات متحده عربی ترکیه سوریه عراق فرصت های سرمایه گذاری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)