Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ سیدابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز ادامه بحث اصلاح قانون نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفت و ما در جلسات گذشته تا ماده 25 این طرح را بررسی کرده بودیم.

بر اساس این ماده بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها برای تمامی سرنشین‌ها الزامی است؛ چرا که بیشتر تلفات در تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان کرد: نکته‌ای که در جلسه امروز مطرح شد این بود که با توجه به تغییر تیم وزارت راه و شهرسازی به خصوص در حوزه نظام مهندسی تیم جدید با آنچه که در کمیسیون در حال بررسی بود مخالفت اصولی داشت و در نهایت یک هفته از کمیسیون وقت گرفت تا با نگاه جدید مدیران به اصل این طرح نگاه کند و در جلسه بعد نظر عمومی وزارت راه و شهرسازی را داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی با ما همراه شود اصلاح این قانون سرعت بیشتری خواهد گرفت. موضوع بعدی اصلاح ماده 19 قوانین راهنمایی و رانندگی بود که بر اساس این ماده بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها برای تمامی سرنشین‌ها الزامی است؛ چرا که بیشتر تلفات در تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی است. از سوی دیگر در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد تا داشتن صندلی کودک برای خودروهای سواری الزامی شود؛ چرا که بیشترین تلفات تصادفات رانندگی به دلیل نداشتن کمربند ایمنی و یا صندلی کودک است.

وی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر در جاده‌ها تمامی سرنشین‌های موتور چه فرد راننده و چه ترک آن باید کلاه ایمنی داشته باشد. رعایت این قوانین تلفات تصادفات رانندگی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۸۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۷۷ نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متاسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند. 

وی گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط موتورسواران نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جزو لباس او باشد و حتما قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودرو‌ها وجود دارد برای موتورسکیکلت سواران نیز جاری می‌باشد یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده رو‌ها تردد و یا در آن محل‌ها توقف کنند. 

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌شود. 

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات شود برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت وی نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند